به گزارش خبرنگار ایرنا، ارسلان زارع صبح چهارشنبه در مراسم گرامیداشت روز نیروی دریایی در ناوگان شمال اظهار کرد : دستاوردهای راهبردی کشورمان در حوزه دریا، نشات گرفته از ایثار و فداکاری شهیدان و حماسه آفرینان و دریادلان خستگی ناپذیر نیروی دریایی است که موقعیت ممتاز بین المللی را برای میهن اسلامی همیشه سرفراز به ارمغان آورده است.

وی افزود : حضور هوشمندانه و مقتدرانه در آبهای فرامنطقه ای و موفقیت در ماموریت های داخلی و بین المللی و حفاظت غرور آفرین از مرزهای آبی و منافع راهبردی کشورمان در دریا بخش دیگری از افتخارات نیروی دریایی است که عظمت ایران را به رخ جهانیان کشانده است.

زارع تاکید کرد : امروز نیروی دریایی به عنوان نیرویی راهبردی، با عزت ، احترام و اقتدار در دفاع از حریم آبی کشور در آبهای آزاد و بین المللی حضور دارد و بدون شک تحولات و پیشرفت های خیره کننده و غرور آفرین آن جلوه از قدرت و اقتدار جمهوری اسلامی است.

استاندار با اشاره به اینکه مناسبت های ملی یادآور رشادت و فداکاری سربازان ایران اسلامی در دفاع و صیانت از میهن عزیزمان در طول عمر چهل ساله انقلاب است، گفت : دلاورمردیهای دریادلان نیروی دریایی ارتش به عنوان حافظان حریم آبهای ایران اسلامی در دوران دفاع مقدس بویژه در عملیات مروارید در هفتم آذر ماه سال 59 افتخاری بود که همواره مایه مباهات است .

زارع خاطر نشان کرد : با حضور موثر نیروی دریایی در آبهای بین المللی بویژه خزر به عنوان دریای صلح و دوستی، امروز شاهدیم که امنیت اقتدار و پایدار بر خزر حاکم شده و موجبات ارتقای روابط ایران با کشورهای حاشیه خزر را پدید آورده است.

وی تصریح کرد : روابط ایران با کشورهای حاشیه این دریا ارتقاء یافته و باید تلاش کنیم با استفاده از ظرفیت‌های ایجاد شده ، فعالیت بنادر مهم و راهبردی در دریای خزر و نیز سهم کشورمان در توسعه تجارت دریایی را افزایش دهیم.

بندرانزلی در 40 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده و ناوگان شمال نیروی دریایی ارتش و منطقه چهارم دریایی در این شهر ساحلی مستقر است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.