این سمن  با بهره مندی از بنیه خوب اجتماعی به ویژه در سالهای اخیر با پیوستن نیروهای جوان، کوشا و کارآمد اقدامات داوطلبانه خوبی را در بخشهای فرهنگی، اجتماعی و زیست محیطی به انجام رسانده است.

 انجمن طرفداران توسعه انزلی اخیرا با برگزاری انتخاباتی صاحب هیات رییسه جدیدی شد متشکل از  آرمین صافدل موسس جوان پویش موفق " تو هم بخوان"،  بهروز رسولی عضو با سابقه انجمن، محمد کهنسال فارغ التحصیل مهندسی مکانیک از دانشگاه امیرکبیر، رویا نجارباشی فعال فرهنگی ،آرمین  مینایی کارشناس عمران و مدیریت شهری .

این سازمان مردم نهاد دارای کمیسیون فرهنگی اجتماعی و گردشگری، کمیسیون محیط زیست و کمیسیون عمران و شهرسازی است و در سالهای اخیر شاهد فعالیتهای درخشانی به ویژه در بخش زیرساخت فرهنگی و همچنین اجتماعی از آن بوده ایم.

هیات رییسه انجمن طرفداران توسعه انزلی اهم فعالیتهای انجام پذیرفته در دوره اخیر خود را آزادسازی حریم ساحل پاسداران، مقابله با ساخت و سازهای خلاف قانون، جلوگیری از ساخت و ساز در حریم و بستر تالاب، پی گیری برای شفاف سازی در خصوص هزینه کرد بودجه مدیریت شهری و اختصاص قطعه ای در آرامستان به اهدا کنندگان عضو اعلام کرد.
این انجمن طی دو سال اخیر با برگزاری مستمر رویداد فرهنگی تو هم بخوان توانست جنبشی در عرصه فرهنگی به ویژه حوزه کتاب و کتابخوانی در شهر انزلی ایجاد کند در کنار این رویداد انجمن طرفداران توسعه با هدف حمایت از مولفین بومی طی دو سال اخیر برای شش کتاب مراسم رونمایی برگزار کرد.
برگزاری بزرگداشت ۱۲ تن از مشاهیر انزلی جهت تکریم و الگوسازی، برگزاری چندین نشست گفتگوی شهر با هدف ایجاد ارتباط و شفافیت میان مدیران شهری و شهروندان، برگزاری مسابقه و ۸ نشست کتابخوانی کودک طی دو سال ،همکاری و اجرای شش پروژه زیباسازی و دیوارنگاری شهری، برپایی کارگاه های آموزشی پرنده نگری، مهارت های شهروندی از جمله اقدامات انجام شده از سوی این انجمن است.

برگزاری روز جهانی تالابها با هدف توجه دادن مردم به اهمیت حفظ سلامت تالابها ، دعوت مردم به کاهش مصرف پلاستیک و تفکیک زباله از مبداء، جلب توجه مردم به لزوم حفاظت از آثار تاریخی از طریق برگزاری همایشهای فرهنگی ، تشویق مردم به استفاده از دوچرخه بعنوان وسیله نقلیه حافظ محیط زیست انجام داده است.

کارشناسان مسایل اجتماعی بر این باورند که  در قرن ۲۱ اداره جوامع بشری بدون حضور هماهنگ و موثر سه رکن مهم آن یعنی دولت ، بخش خصوصی و جامعه مدنی امکان‌پذیر نیست. سازمان‌های غیردولتی یکی از ستون های جامعه مدنی است که ارتباط نزدیک با مردم جامعه دارند و سعی دارند مشکلات مردم را به حاکمیت منتقل سازند.

از همین رو دولت جمهوری اسلامی ایران فعالیت سازمانهای مردم نهاد  دارای مجوز را مورد حمایت و تشویق قرار می دهد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.