امام جمعه آستارا روز سه شنبه در این همایش در سالن اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان گفت: دشمنان با جنگ هویت محور، قصد انحراف فکری مسلمانان را دارند و چهره های دانشگاهی و علما در خنثی سازی این توطئه نقش ایفا کنند.

حجت الاسلام کاظم حافظ نیا  اظهار کرد: بنا به تاکیدات مقام معظم رهبری وحدت شیعیان و اهل سنت برای مقابله با دشمنان باید تقویت شود و در این راه، باید از ابزارهای فرهنگی استفاده شود.

وی بیان کرد: پیامبر مکرم اسلام (ص) ۲۳ سال برای ترویج و اشاعه دین مبین اسلام، از هیچ تلاشی دریغ نکرد و باید پیروان امت پیامبر مهربانی ها، حول محور وحدت حرکت کنند.

اورنگ استقامت رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد آستارا هم گفت: بعد از انقلاب اسلامی ایران با همت مسئولان نظام، سطح و فضاهای علمی شهرستان آستارا افزایش یافته است.

وی افزود: دانشگاهیان در ترویج اسلام و وحدت اسلامی نقش مهمی بر عهده دارند و علما و بزرگان شیعه و سنی در آستارا در مسیر وحدت اسلامی گام بر می دارند.

 رئیس موسسه آموزش عالی شهریار آستارا نیز گفت: برنامه های فرهنگی پیرامون وحدت، باید در دانشگاه ها تقویت و از ظرفیت علما و استادان برجسته استفاده شود.

احسان شفیقی بیان کرد: صداقت و امانت داری حضرت محمد (ص) از شاخص های برجسته ایشان بود و باید سرلوحه امور مسلمانان در خانواده ها و اجتماع قرار گیرد.

قرائت شعر از بخش های دیگر این آئین بود و ۱۲تا ۱۷ ربیع الاول به مناسبت ایام سالروز ولادت حضرت محمد (ص) هفته وحدت مسلمانان است.

بندر مرزی آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده و حدود ۱۷ درصد جمعیت آن را اهل سنت تشکیل داده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.