فردین مهرابیان عصر سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: جوانی ۲۶ ساله از شهرستان لنگرود چهار روز پیش به علت ابتلا به این بیماری جانش را از دست داد و  کودکی یک ساله نیز ۱۱ روز پیش با علائم بیماری آنفلوآنزا شامل تب و لرز، سرفه، اسهال و استفراغ به یکی از بیمارستان‌های رشت منتقل شد که به علت تشدید بیماری فوت کرد ضمن این که هر دو این افراد، زمینه بیماری نیز داشتند.

وی با اشاره به مرگ مشکوک دختر هفت ساله ملاسرای شهرستان شفت با علائم اختلات تنفسی اظهار داشت: نمونه ترشحات ته حلق این کودک نیز امروز (سه شنبه) برای بررسی علت مرگ به تهران ارسال شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان خاطر نشان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون نمونه ترشحات حلق ۲۰۴ بیمار مشکوک به آنفلوآنزا به تهران ارسال شد که ابتلای ۱۴ نفر تایید و ۱۲ نفر درمان شدند.

وی بیان داشت: با شروع فصل سرما بیماری های تنفسی افزایش می یابد بنابراین رعایت نکات بهداشتی برای پیشگیری از این بیمارها حائز اهمیت است.

بسیاری از مردم آنفلوآنزا را با سرماخوردگی اشتباه می گیرند در حالی که آنفلوآنزا بیماری ویروسی و واگیر است که می تواند در موارد شدید فرد را به کام مرگ بکشاند، بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت؛ در هر دقیقه یک نفر ممکن است به آنفلوانزا مبتلا شود و مصرف نابجای آنتی بیوتیک و ایجاد مقاومت میکروبی در بدن افراد نیز می تواند عوارض این بیماری را تشدید کند.

آنفلوآنزا یک بیماری ویروسی است که با تب ناگهانی، لرز، سردرد، سرفه خشک، گلو درد و درد عضلانی همراه است،  ویروس بیماری آنفلوانزای فوق حاد انسانی از طریق ترشحات آلوده منتقل می‌شود بنابراین بایستی از تماس دست با چشم و بینی خود خودداری شود.

علائم آن کمی متفاوت با سرماخوردگی است و شامل اسهال، تهوع، احساس ضعف و سرما نیز می شود؛ آنفلوآنزا در گروه های آسیب پذیر شامل کودکان، سالمندان، زنان باردار، افراد مبتلا به مشکلات تنفسی و بیماران با نقص ایمنی ممکن است همراه با خطراتی باشد، ابتلا به آنفلوآنزا در کودکان کوچک تر علاوه بر تهدید حیات، اثرات بسیار نامطلوبی بر رشد و تکامل آنان دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
3 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.