بهراد ذاکری غروب شنبه در یکصد و سیزدهمین جلسه فوق العاده شورای اسلامی کلانشهر رشت با بیان این که گزارش محرمانه و همچنین علنی به شورا، نهادهای ذیربط و امنیتی اعلام می کنم، افزود: روند مدیریت پسماند در استان گیلان و رشت پاسخگو نیست ضمن این که درباره مشکلات ایجاد شده در سراوان مشکلاتی از قبل داشته ایم.

وی در ادامه سخنانش در نطق پیش از دستور جلسه شورا از مدیریت جلسات توسط رئیس شورای اسلامی رشت انتقاد کرد.

ذاکری با بیان این که رئیس شورا اعلام کردند که جلسه های شورا با بیش از ۳۰ دقیقه تاخیر ، برگزار نمی شود، خاطرنشان کرد: در جلسه قبلی شورا بر این اساس نیم ساعت بعد از اعلام زمان جلسه، در صحن ماندم اما در صورتجلسه بیان شده که غیبت بنده به دلیل تعجیل در خروج از شورا بوده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش بیان داشت: در هفته گذشته مدیر کودآلی را برای توضیحات فنی دعوت کردیم اما شهردار اعلام کرد که بایستی کتبی درخواست داده شود، همچنین شهردار را برای پاسخگویی در صحن دعوت می کنیم اما شهردار برای وظیفه نظارتی شورا ارزش قائل نیست.

رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای اسلامی رشت با بیان این مطلب که شهردار اسیر هیجانات نشود، تصریح کرد: ما شاهد رفتارهای هیجانی هستیم که اگر این مهم کاهش یابد ، رشت وضعیت بهتری پیا می کند.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی رشت نیز در این جلسه در سخنانی با اشاره به انتخاب شهردار این کلانشهر در خرداد ماه امسال بیان داشت: علیرغم همه تلاش هایی که در این باره انجام داده ایم ، نتوانسته ایم نتایج قابل قبولی داشته باشیم.

فاطمه شیرزاد با تاکید بر این که همه منافع برای شهر است و هیچ منفعت شخصی برای خود نخواستم، خاطر نشان کرد: شهردار به این مهم توجه داشته باشد که اعضای شورا بهترین افراد برای مشورت گیری در همه امور هستند، بنابراین بهتر است در تصمیم گیری ها از این جمع منتخب مردمی بهره ببرد.

وی با بیان این که متاسفانه شهردار رشت از اصلی ترین وظایف خود یعنی پرداخت حقوق و مزایای کارکنان مجموعه شهرداری نمره قابل قبولی نگرفته، خاطر نشان کرد: این مهم موجب گلایه پرسنل و کارگران این مجموعه شده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی رشت بیان داشت: علیرغم دستوراتی که درباره بیمه تکمیلی کارکنان شهرداری این کلانشهر داده شده اما وضعیت بیمه تکمیلی مشخص نیست.

وی در ادامه با انتقاد از بی توجهی شهردار به پروژه های نیمه تمام شهرداری اظهار داشت: بایستی نسبت به اتمام پروژه های نیمه تمام اهتمام جدی شود.

وی با اشاره به خطر ریزش بناهای تاریخی مجموعه شهرداری رشت شامل ساختمان ساعت، ساختمان سازمان فرهنگی ، اجتماعی و ورزشی و عمارت شورا (حاج میرزا خلیل رفیع) بیان داشت: علیرغم تذکرات داده شده در این باره، هنوز پاسخ قابل قبولی از سوی شهردار دریافت نکرده ایم.

شیرزاد در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به برکناری مدیران شهرداری رشت به واسطه نزدیکی به برخی از اعضای شورای اسلامی خاطر نشان کرد: به عنوان عضو شورای اسلامی، اجازه نمی دهم که خصومت های شخصی دامن زده شود زیرا رفتارهای غیرقابل پذیرش توهین به منتخبان مردم است.

شورای اسلامی رشت ۱۱ عضو دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.