سید مرتضی بختیاری روز پنجشنبه در مراسم افتتاح همزمان یک هزار واحد مسکن مددجویی در تولم شهر صومعه سرا افزود:  طی سال گذشته ۱۴۸ هزار اشتغال از سوی کمیته امداد برای مددجویان ایجاد که در شورای عالی اشتغال اعلام شد که یک سوم اشتغال کشور توسط کمیته امداد ایجاد شده است.

وی تصریح کرد:   در تبصره ۱۶ ، پنج هزار میلیارد تومان تسهیلات برای اشتغالزایی قرار گرفت که  بایستی سالانه ۷۰ هزار اشتغال توسط کمیته امداد و ۳۰ هزاراشتغال  نیز توسط بهزیستی ایجاد شود که در سال ۹۶ (سال اول برنامه ششم)  کمیته امداد ۱۷۰ هزار اشتغال  ایجاد کرد.

وی خاطرنشان کرد:  امسال نیز برنامه داریم ۱۷۰ هزار اشتغال ایجاد کنیم  که براساس آخرین امار ۶۳ هزار اشتغال تا کنون  ایجاد شده است.

بختیاری اضافه کرد:  چهار هزار میلیارد تومان طرح نیز  در بانک ها داریم که اهتمام داریم تا پایان سال ۱۷۰ هزار اشتغال ایجاد شود.

وی با بیان اینکه  اشتغال در کنار مسکن گام اصلیست که در  توانمند سازی مددجویان در این نهاد برداشته شده  است،گفت:  اگر در بودجه سال ۹۹  نیز  حمایت های دولت  از کمیته امداد تداوم یابد، قدم های موثری در محرومیت زدایی  برخواهیم داشت.

 رئیس کمیته امداد کشور مددجویان تحت پوشش را خوش حساب ترین  در بازپرداخت اقساط تسهیلات به بانک ها   دانست و گفت: ۹۰ درصد مددجویان کمیته امداد تسهیلات را به بانک ها برگردانده بودند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با قدردانی از دولت و سازمان برنامه و بودجه  برای اعتبارات اختصاص داده شده برای ساخت واحدهای مسکونی مددجویی گفت: ۲۲۰ واحد مسکن مددجویی طی دهه فجر سال گذشته افتتاح شد، یک هزار نیز اکنون افتتاح شده و حدود ۸۰۰ واحد دیگر باقی مانده نیز در حال ساخت است.

وی تصریح کرد: علاوه بر این ، بیش از سه هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی مددجویان نیز  در کنار ساخت این واحدها در استان تعمیر شده است.

 کمیته امداد گیلان حدود ۱۱۶ هزار خانوار جمعیت تحت پوشش دارد.

 یک هزار واحد مسکن مددجویی در گیلان  امروز همزمان  در تولم شهر صومعه سرا  با حضور محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به بهره برداری رسید.

 افتتاح ساختمان دانشکده جدید کشاورزی ، کلنگ زنی زورخانه رشت در مجموعه ورزشی شش هزار نفری ، بازدید از کتابخانه مرکزی رشت و شرکت در جلسه اقتصاد مقاومتی از برنامه  امروز نوبخت معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در گیلان است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.