تیمهای فوتبال ملوان بندرانزلی و سپیدرود رشت عصر سه شنبه در هفته یازدهم رقابت های لیگ دسته اول کشور در ورزشگاه تختی انزلی به مصاف هم رفتند که در نهایت تیم ملوان بندرانزلی با نتیجه دو بر یک در این دیدار سنتی به برتری دست یافت تا اولین پیروزی خود در لیگ دسته اول را در دربی گیلان کسب کند.

این دیدار همانند سایر دیدارها که معروف به الگیلانو است ، حاشیه های زیادی داشت که البته مهمترین این حاشیه را کادر فنی ملوان به خصوص محمد احمدزاده مربی باتجربه این تیم رقم زد و در اعتراض به تصمیم داور، تیم خود را از زمین مسابقه بیرون کشید.

باوجود این که همین مربیان و مسئولان تیم ها، بارها از برگزاری دربی های گیلان بدون حاشیه حرف می زنند و طی بیانیه ها و مصاحبه هایی از طرفداران درخواست دارند تا حاشیه ایجاد نکنند ، در این دیدار خود مسبب اصلی به وجود آمدن حاشیه شدند.

در اواسط نیمه دوم، یکی از بازیکنان ملوان در محوطه جریمه سپیدرود سرنگون شد که داور این بازی اعتقادی به ضربه پنالتی نداشت اما بازیکنان و کادر فنی ملوانان معتقد به پنالتی بودند و اعتراضات شدیدی را انجام دادند که در نهایت این اعتراضات منجر به بیرون کشیدن تیم ملوان از زمین بازی و به وجود آمدن وقفه در این دیدار شد.

در این بین محمد احمدزاده سرمربی تیم ملوان بندرانزلی که خود بارها به عنوان بازیکن در این دربی ها حضور یافته و به طور معمول در دیدارهای سنتی گیلان نیز، یکی از گلزنان بوده و به قول معروف یک فرد سرد و گرم چشیده است ، باعث ایجاد حاشیه شد و با بیرون کشیدن بازیکنان و ایجاد وقفه ، این حاشیه ها به سکوها نیز کشیده شد و فحاشی و سنگ پرانی نیز بیش از پیش در ورزشگاه قابل رویت شد.

البته پس از حدود ۱۲ دقیقه بازی از سر گرفته شد اما دیگر نمی شد جلوی حاشیه های به وجود آمده در سکوها را گرفت و این حواشی نیز پس از پایان بازی ادامه یافت که منجر به مصدومیت یکی دو عکاس شد و همچنین گفته می شود اتوبوس حامل بازیکنان سپیدرود رشت نیز در حد فاصل طالب آباد و حسن رود مورد اصابت چند سنگ قرار گرفته و چند شیشه این اتوبوس نیز شکسته شد.

اما در مهار این حاشیه ها و جلوگیری از مصدومیت های احتمالی طرفداران دو تیم و بازیکنان، عوامل نیروی انتظامی نقش مهم و پررنگی داشته و به خوبی توانستند این حاشیه ها را کنترل کنند که این امر جای قدردانی دارد.

به هرحال این دربی نیز با پیروزی دو بر یک ملوان بندرانزلی به اتمام رسید تا ملوانان اولین پیروزی خود را در رقابت های لیگ دسته اول در الگیلانو کسب کنند و این پیروزی را جشن بگیرند اما از افراد باتجربه انتظار می رود که جلوی حاشیه ها را در میدان فوتبال بگیرند.

در این دیدار دو تیم از ابتدای بازی حملات مستمر بر روی دروازه حریفان خود را در دستور کار قرار دادند و سعی داشتند با ارسال توپ از جناحین دروازه تیم حریف را تهدید کرده و به گل برتری دست یابند که ملوانان توانستند در دقیقه ۴۰ توسط کاپیتان خود مهیار زحمت کش گل برتری را در برابر حریف سنتی خود به ثمر رسانده و شادی را به اردوی ملوانان بیاورند اما این شادی کمتر از یک دقیقه دوام داشت و سرخ پوشان رشتی در دقیقه ۴۱ بازی توسط مهیار نوری گل ملوانان را پاسخ دادند تا دو تیم با نتیجه مساوی به رختکن بروند.

در نیمه دوم نیز پس از اعتراض شدید کادر فنی و بازیکنان ملوان نسبت به یک صحنه مشکوک و وقفه ایجاد شده، دوباره دو تیم بازی را ادامه دادند تا اینکه در دقیقه ۸۱ ضربه پرقدرت و دیدنی حبیبی نژاد بازیکن تیم فوتبال ملوان بندرانزلی دومین گل ملوانان را رقم زد تا این بازی در نهایت با نتیجه دو بریک به سود تیم میزبان به اتمام برسد.

یکی دیگر از حواشی این دیدار را می توان به وقت های تلف شده نیمه دوم اشاره کرد که داور این بازی،  ۱۲ دقیقه وقت اضافی را در نظر گرفت که البته این امر به دلیل وجود وقفه در نیمه دوم بود که این مدت وقت اضافه برای یک نیمه نیز می تواند یک رکورد محسوب شود.

به هرحال این دربی گیلان و رویارویی تیم های ملوان و سپیدرود با حاشیه های زیادی نیز همراه بود اما نباید از بازی خوب اکثر بازیکنان دو تیم چشم پوشی کرد چون بازیکنان برخلاف کادر فنی خود در این مسابقه یک بازی زیبا و هجومی را به نمایش گذاشتند و با تمام وجود خود در زمین بازی حضور یافتند.

اما تیم فوتبال داماش دیگر نماینده استان گیلان در هفته یازدهم این رقابت ها ، در ورزشگاه سردار جنگل رشت به مصاف تیم استقلال خوزستان رفت که در نهایت داماشی ها موفق شدند با نتیجه یک بر صفر برابر حریف خود به برتری دست یابند تا علاوه بر کسب سه امتیاز این دیدار خانگی، نبرد آبی پوشان شمال و جنوب کشور را به سود خود به اتمام برساند.

تیم داماش که در دو هفته گذشته نیز نتایج خوبی را کسب و در رشت برابر بادران پیروز شده و در یک دیدار سخت خارج از خانه نیز به نتیجه مساوی دست یافته بودند، در این بازی خانگی نیز قدرتمند ظاهرشده و با برتری برابر استقلال خوزستان، به روند رو به رشد خود ادامه دادند.

در جریان این دیدار و در نیمه اول، گرچه تیم فوتبال داماش نسبت به حریف خود برتری محسوسی داشت اما در نهایت نتوانست از این برتری سود برده تا این نیمه بدون رد و بدل شدن گلی، با نتیجه مساوی صفر بر صفر خاتمه یابد.

اما در نیمه دوم تیم داماش با حمایت طرفدارانش بازی را هجومی آغاز کرد و تسلط بیشتری نیز نسبت به حریف خود داشت و  موفق شد به گل برتری نیز دست یابد که در دقیقه ۵۰ این بازی ، میلاد صفایی بازیکن این تیم با یک ضربه محکم و دقیق تنها گل این دیدار را به ثمر رساند تا داماشی ها پیروز این میدان شوند.

با توجه به برگزاری سایر دیدارها تا پایان هفته یازدهم رقابت های فوتبال لیگ دسته اول کشور که با حضور ۱۸ تیم در حال برگزاری است، داماش با پیروزی در این هفته با کسب ۱۷ امتیاز یک پله صعود کرد و در رتبه هشتم جدول قرار گرفت، تیم سپیدورد نیز با شکست در دربی گیلان ۱۵ امتیازی باقی ماند و در رتبه نهم جدول قرار گرفت و تیم ملوان نیز با پیروزی در الگیلانو، پنج امتیازی شد و در مکان هفدهم جدول رده بندی قرار گرفت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.