رئیس شورای اسلامی شهرستان رشت عصر امروز (دوشنبه) در جلسه غیررسمی شورای اسلامی شهرستان رشت در جمع خبرنگاران و اعضای حاضر افزود: جلسه امروز با موضوع انتخابات هیات رئیسه به دلیل به حد نصاب نرسیدن اعضا رسمیت ندارد.

ابراهیم اخوان افزود: در جلسه گذشته شورای اسلامی شهرستان رشت اعلام کردیم تا تکلیف دو عضو سلب عضویت شده شورا، مشخص نشود جلسه بعدی شورای اسلامی شهرستان رشت را برگزار نمی کنیم، اما فرماندار رشت از ما خواست به خاطر حفظ حرمت مردم و حقوق شهروندی این جلسه را برگزار کنیم. 

وی با اشاره به عدم حضور برخی از اعضا و به حد نصاب نرسیدن اعضا برای برگزاری جلسه امروز، اظهارداشت: عدم حضور برخی از اعضا در جلسه های شورای اسلامی شهرستان رشت به ویژه انتخابات هیات رئیسه بی حرمتی به همه کسانی است که به آنها رای داده اند، ما منتخب مردم هستیم بنابراین بایستی به وظایف خود عمل کنیم.

اخوان با بیان این که ما در شورای اسلامی شهرستان رشت کارها و وظایف را به خوبی پیش می بردیم، تصریح کرد: متاسفانه مدتی است که فعالیت شورای اسلامی شهرستان رشت متوقف شده و از هدفش باز مانده است.

شورای اسلامی شهرستان رشت از منتخبان شورای اسلامی شش بخش و هشت شهر تشکیل شده است، این شورا ۱۴ عضو دارد که برای برگزاری جلسه ها و به حد نصاب رسیدن بایستی حتما ۱۰ نفر حضور داشته باشند اما عصر امروز هفت نفر از اعضای شورای شهرستان رشت حاضر بودند.

ارائه پیشنهادات لازم در زمینه توسعه اقتصادی ، اجتماعی، فرهنگی و عمرانی شهرستان به دستگاه های اجرایی ذیربط و کمیته برنامه ریزی شهرستان و شورای استان، نظارت بر حسن اجرای تصمیمات شورای اسلامی شهرستان، هماهنگی و رسیدگی به مسائل و حل و فصل مشکلات فی ما بین شوراهای شهر و بخش در مواردی که قابل پی گیری قضایی نیست از جمله وظایف شورای اسلامی شهرستان رشت است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.