سید اسماعیل میرغضمفری روز پنجشنبه در جلسه ستاد تنظیم بازار شهرستان لاهیجان اظهار داشت: ملاک عملکرد مسوولان قضاوت مردم است و مردم بهترین قاضی نسبت به عملکرد آنان به شمار می آیند.

وی  با اشاره به اهمیت و جایگاه بازار در جمهوری اسلامی  افزود: نظارت مستمر و کنترل  در بازار به منظور ایجاد تعادل در آن  باید صورت گیرد تا  مردم کمتر متضرر شوند و  بازار شهرستان  باید در اولویت باشد  و نباید برخی اقدامات موجب آسیب به آن شود .

وی خاطرنشان کرد: برخی از کسبه برغم تذکرات بصورت خفا تخلف می کنند که این مسئله به بازار آسیب می رساند و باید با تخلف برخورد شود و مردم هم باید این برخورد را احساس کنند.

 فرماندار لاهیجان با اشاره به یکسان نبودن قیمت کالاها در بازار و مغازه ها و نبود تعادل در قیمت ها   گفت : تعزیرات حکومتی  باید دقت نظر داشته باشد و نظارت بر عرضه محصولات توسط ادارات ذیربط  ادامه  یابد.

وی خواستار جلوگیری از توزیع کالاهای  خارج از شبکه عرضه شد و آن را  مشمول قاچاق کالا دانست .

میرغضنفری در این جلسه همچنین به نامرغوب بودن و بی کیفیتی نان برخی نانوایی های لاهیجان  اشاره کرد و   نظارت و کنترل بیشتر از نانوایی ها در سطح شهرستان را خواستار شد و گفت:برخی از نانوایی های لاهیجان ساعت کار و امور بهداشت را رعایت نمی کنند و فعالیت در نانوایی و پخت نان را دیر شروع می کنند که لزوم کنترل و نظارت بیشتر توسط ادارات بهداشت ، دامپزشکی و دیگر ادارات مرتبط را طلب می کند.

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان لاهیجان نیز در این جلسه گفت: یک انبار بزرگ کالا در لاهیجان کشف شده ولی به دلیل گستردگی و تنوع کالاها  معلوم نیست کدام کالا قاچاق و کدام کالا غیر قاچاق  است که چند مورد اینچنینی داریم و باید تکلیف آنها از نظر قانونی مشخص شود.

سرهنگ رسول عزیزی  افزود: توزیع محصولات لبنی سنتی در مغازه ها افزایش پیدا کرده و استانداردی برای عرضه این نوع مواد لبنی وجود ندارد و باید  دستگاه های نظارتی تکلیف آن را روشن و از توزیع  آن جلوگیری کنند.

رییس اداره صنعت ، معدن و تجارت لاهیجان نیز با اشاره به حدود چهار هزار و ۵۰۰واحد صنفی در شهرستان اظهارداشت: هم اکنون ۲۱۲پرونده تخلف برای اصناف  این شهرستان  و برای ۱۹نانوایی  هم  پرونده تشکیل شده و درحال رسیدگی است.

لاهیجان با دو بخش مرکزی و رودبنه در ۴۰ کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.