ارسلان زارع چهارشنبه شب در جلسه اقتصاد مقاومتی استان که با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی و زیربنایی معاون اول رئیس جمهوری در رشت برگزار شد، با بیان اینکه یکی از حلقه های مفقوده در حوزه اقتصاد ایران در گذشته و امروز بخش تولید و سرمایه گذاری بخش خصوصی بوده، افزود: بخش دولتی بایستی با تسهیل در صدور مجوزها ، حمایت ها و پیگیری ها مساعدت گر باشد.

وی تصریح کرد: وقتی بخش اول تولید تکمیل شد ، همزمان با نگاه به بازار و فروش آن به ویژه صادرات محصولات غیر نفتی که یکی از مولفه های اساس اقتصاد مقاومتیست می توانیم سهم بیشتری در تولید ناخالص ملی داشته باشیم.

وی اظهار کرد: در مقطعی که کشورمان تحت فشارهای ظالمانه ناشی از رفتارهای غیر اخلاقی برخی دولت ها به ویژه امریکا قرار گرفته و در جنگ اقتصادیست ؛ لازم است که همه ارکان جمهوری اسلامی در یک صف ارایی متحد و منسجم قرار بگیرند و براساس یک نقشه راه حرکت کنند.

زارع بهترین نقشه راه را اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: همه نهادها و دستگاه ها بایستی براساس این برنامه سیاست گذاری کنند که ما در کنارمان دکتر نوبخت معاون رئیس جمهوری را داریم.

وی گفت: گیلان براساس ظرفیت هایی که در بخش های مختلف از جمله صنعت، کشاورزی و گردشگری دارد؛ از فرصت  موقعیت جغرافیایی می تواند به عنوان یک فرصت ارزشمند ژئوپولتیکی استفاده بهتری داشته باشد.

استاندار گیلان با اشاره به اهمیت درخواست های اتاق بازرگانی و شبکه مویرگی مورد نظر این اتاق خاطرنشان کرد: هرگونه حمایتی که قرار است دولت برای طرح سرای تجاری در آستراخان روسیه و ورود به بازارها را داشته باشد انجام خواهیم داد.

وی نرخ بیکاری استان در تابستان امسال را براساس اعلام رسمی مرکز آمار ایران ۹.۶ درصد و ۸ دهم درصد کمتر از متوسط کشوری و ۳ درصد کمتر از مدت مشابه سال قبل اعلام کرد و اظهار داشت: این عملکرد برای ما اصلاً قابل قبول و رضایت بخش نیست و تلاش برای رفع بیکاری همه اقشار تا رسیدن به سطح مطلوب باید مستمر باشد.

زارع با بیان اینکه نرخ مشارکت اقتصادی استان در تابستان امسال به ۴۸.۳ درصد که ۴.۵ درصد از متوسط کشور بالاتر است و ۳.۲ درصد بالاتر از مدت مشابه سال قبل رسیده، گفت:  این افزایش نشانگر رغبت و رویکرد مثبت جامعه فعال استان به سمت کسب و کار و بالا بودن آن در اقتصاد یک کشور بسیار امید بخش است که نشانه امید مردم به بهبود فضای کسب و کار است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.