امیر مرادی روز چهارشنبه در جلسه ستاد اربعین شهرستان لاهیجان افزود: ستاد مرکزی اربعین کشور توانست در اربعین سال جاری حدود دو هزار و ۶۰۰موکب برای پذیرایی از زوار اربعین بسیج کند که در این مدت از بیش از سه میلیون و ۷۰۰هزار نفر ، پذیرایی و نسبت به حمل و نقل آنان اقدام شد.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه های فرهنگی نیز امسال بیش از هشت هزار مبلغ بسیج شدند و وظایفی که در کارهای فرهنگی امسال  پیش بینی شده بود به نحو احسن انجام گرفت و امسال با توجه به افزایش دو برابری جمعیت زوار نسبت به سال قبل ، مراسم اربعین کمترین چالش را داشت و مدیریت زوار توسط ستاد اربعین وزارت کشور با آرامش و به خوبی انجام گرفت.

مرادی گفت: امسال برای ارائه خدمات و مدیریت بهتر سامانه جامع اربعین تشکیل شد و با این اقدام هوشمندانه موکب داران شناسنامه دار شدند و سامانه ناجا و هلال احمر، اوژانس و همه سامانه ها که باید خدمات ارائه می دادند ، تجمیع شدند که خدمت رسانی را آسان کرد .

فرماندار لاهیجان نیز گفت: موکب اربعین حسینی در شهرستان با پشتوانه مردمی و بر اساس اعتقادات راسخ دینی توسط مردم  مدیریت شد و موکب لاهیجان طی ۱۰روز در شهر نجف از ۸۰هزار زائر پذیرایی کرد که حدود ۳۰درصد این زائران، غیر ایرانی بودند.

سیداسماعیل میرغضنفری افزود: حدود چهار میلیارد ریال در این زمینه هزینه شد که همه این کمک ها بصورت نقدی و غیر نقدی با پشتوانه مردم شهرستان لاهیجان  تهیه شده است  .

حسن شکری مدیر اجرایی موکب اربعین لاهیجان نیز اظهار داشت: با هفت تن برنج ، ۵۰ هزار بسته کلوچه و یک تن چای از زائران در عراق  پذیرایی شد که روزانه بطور متوسط هشت هزار پرس غذا و ۵۰هزار لیوان چای به همراه کلوچه از سوی موکب لاهیجان بین زوار توزیع می شد.

شهرستان لاهیجان در شرق گیلان واقع است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.