به گزارش خبرنگار ایرنا، سعید شیرکوند صبح چهارشنبه در حاشیه بازدید از منطقه آزاد انزلی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: کاربری مناطق آزاد در اقتصاد هر کشوری روشن است و در شمال ایران نیاز به ایجاد یک منطقه آزاد جهت استفاده از ظرفیت های بندری آن برای توسعه مراودات تجاری و اقتصادی با کشورهای حاشیه خزر احساس می شد.

وی با اشاره به وجود بندر کاسپین در نزدیکی بندرگاه قدیمی انزلی افزود: بندر کاسپین به دلیل موقعیت طبیعی و عمق آب مناسب امکان تردد کشتی هایی با ظرفیت های بالا را نیز فراهم می کند.

شیرکوند خاطر نشان کرد: فعالیت های انجام شده در بندرکاسپین از زمان افتتاح آن تا کنون موجب شده که بسیاری از کالاهای مورد نیاز کشور را که باید از چین وارد بنادر جنوب کشور می شد از طریق بندرکاسپین مستقیما به شمال کشور منتقل شده و از این بندر به سایر نقاط ترانزیت می شود.

وی افزود:  انتظار می رود بندر کاسپین به منظور امکان بهره مندی از تمام ظرفیتهایش و تاثیر روی اقتصاد منطقه و کشور هرچه سریعتر به راه آهن سراسری متصل شود.

 شیرکوند یادآور شد: ظرفیت تخلیه و بارگیری کانتینری موجود در بندرکاسپین  یکی از ظرفیت های بسیار مناسبی است که باعث می شود سرمایه گذاران و تجار فعالیت های خود را با استفاده از مزایا و معافیت های منطقه آزاد به راحتی انجام داده و موجبات رونق و شکوفایی منطقه را نیز پدید آورد.

وی با اشاره به بازدید از چند واحد تولیدی در منطقه آزاد انزلی گفت: با توجه به فعالیت های اقتصادی و تجاری خوب در حال انجام در این منطقه  و وجود واحد های تولیدی فعالی که محصولات خود را به سراسر کشور و خارج از کشور صادر می کنند ، باید بگویم با این شرایط  هرچقدر واحد تولیدی ایجاد کنیم بازهم کم است .

شیرکوند افزود: گیلان از ظرفیت نیروی انسانی بالقوه بسیاری برخوردار است  که باید از این ظرفیت در جهت توسعه همه جانبه این استان به نحو شایسته استفاده شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا،  معاون اقتصادی معاون اول رییس جمهور به همراه مدیر کل حوزه معاونت هماهنگی و نظارت  ، رییس امور اقتصادی و بازرگانی ، رییس امور تولیدی و زیربنایی و مدیر حوزه معاونت اقتصادی معاون اول رییس جمهور و همچنین معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان از ظرفیت های توسعه ای بندرگاه انزلی بازدید کرد.

بازدید از ظرفیت های منطقه آزاد انزلی حضور در جلسه اقتصاد مقاومتی گیلان از برنامه های سفر معاون اقتصادی اسحاق جهانگیری است.

بندرانزلی در 40 کیلومتری غرب مرکز گیلان واقع است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.