در بخش هایی از این مطلب آمده است: پس از برگزاری باشکوه و غرورآفرین چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی مقام معظم رهبری با صدور بیانیه «گام دوم» مانیفست ورود به دهه پنجم انقلاب را طی هفت فصل ترسیم کردند.
در فصل سوم بیانیه به مساله اقتصاد مقاومتی اشاره شده و آمده است: «مهمترین، نگاه به خارج و نه به توان ظرفیت داخلی، استفاده اندک از ظرفیت نیروی انسانی کشور، بودجه بندی معیوب و نامتوازن و سرانجام عدم ثبات سیاست های اجرایی اقتصاد و عدم رعایت اولویت ها و وجود هزینه های زائد و حتی مسرفانه در بخش هایی از دستگاه های حکومتی است. راه حل این مشکلات، سیاست های اقتصاد مقاومتی است که باید برنامه های اجرایی برای همه بخش های آن تهیه و باقدرت و نشاط کاری و احساس مسئولیت در دولت ها پیگیری و اقدام شود.»
نکته ای که در بیانیه گام دوم از جایگاه بسیار مهمی در حوزه اقتصاد برخوردار است، استفاده از ظرفیت جوانان برای پیشرفت و بهبود اوضاع معیشتی و رفاهی کشور است. غرب با بمباران تبلیغاتی می کوشد از ظرفیت جوانان کشور برای تخریب ایران اسلامی استفاده کند و با ترویج تجمل گرایی، آنها را به سمت کسب سودهای حداکثری از طریق نامشروع و غیرقانونی تشویق کند.
باید تا زمان از دست نرفته این موانع را برطرف کرد و زمینه بهره برداری از توان جوانان را بصورت منظم و سیستماتیک فراهم کنیم. از ظرفی ضرورت دارد که پویشی برای ورود مدیران جوان به عرصه های کلان صورت گیرد و مدیران فرسوده، کم رمق و خسته جای خود را به جوانان خوش فکر، بانشاط، باانگیزه و انقلابی بدهند.
7363/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.