به گزارش خبرنگار ایرنا ، در این اجتماع  که عصر امروز (سه شنبه) با حضور پرشور خیل عظیمی از عاشقان و  دوستداران امام هشتم (ع) و هیئت های مذهبی برگزار شد، عزاداران با برپایی آیین سینه زنی در غم شهادت حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) به سوگواری پرداختند .

در این اجتماع معنوی که با مداحی جمعی از ذاکران اهل بیت (ع) همراه بود ، مردم عزدار در  حالی که نوای یا امام رضا (ع) را در حرم مطهر آستانه اشرفیه طنین انداز کرده بود اشک ماتم ریختند.

جمعی از زائرین و عزاداران نیز با بستن سربندهای یا امام رضا (ع) بر پیشانی خود ، عشق و ارادتشان را به امام رئوف نشان دادند ، ضمن آنکه بیرق های سیاه عزا  در حرم مطهر آستانه اشرفیه برافراشته شده بود.

 تعدادی از کاروان های پیاده عزاداران علی ابن موسی الرضا (ع) از شهرها و روستاهای مختلف استان گیلان نیز امروز برای شرکت در اجتماع عظیم عزاداران در میان استقبال مردم استانه اشرفیه وارد این شهر شدند.

در ادامه این اجتماع که با قرائت زیارت نامه خاصه امام رضا (ع) توسط عزاداران همراه بود، مردم متدین با حضور در حرم مطهر و دیگر مساجد آستانه اشرفیه نماز جماعت مغرب و عشاء را اقامه کردند..

آستانه اشرفیه در شرق استان گیلان واقع شده و آیین های عزاداری سالروز شهادت امام رضا (ع) ، همه ساله در این شهر مذهبی با شکوه خاصی برگزار می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.