به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام حمید رضا کریمی روز شنبه به مناسبت دهه وقف در نشست خبری در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی در رشت افزود: یک مورد وقف جدید امروز در اولین روز از دهه وقف شامل یک آپارتمان به ارزش ۳۰۰ میلیون تومان به نیت کمک به فقرا و ختم قرآن کریم در شهرستان رشت انجام گرفته است.

وی اظهار داشت: یک هکتار زمین زراعی جوار بقعه متبرکه سید زکریای بسته دیم خشکبیجار به نیت کمک به همان بقعه، یک واحد مسکونی در شهرک حمیدیان با نیت قرآن کریم و کمک به فقرا و یک واحد مسکونی در روستایی در بخش سنگر با نیت کمک به امام زاده ابراهیم شفت از وقف های ثبت شده جدید در سال جاری است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان رشت با تشریح عملکرد پروژه های عمرانی در هفت ماه گذشته خاطر نشان کرد: ساخت سه بقعه شامل ابوجعفر سنگر روستای بیجارپس، بقعه پیرخلوت سنگر و بقعه آقاسید قاسم چولاب به اتمام رسیده که در دهه وقف افتتاح می شود.

وی با بیان این که در دهه وقف پروژه تجاری مسجد آیت الله طالقانی بیستون و پروژه تجاری سید محمد مژده بلسبنه با زائرسرا و چند باب مغازه به بهره برداری می رسد، اضافه کرد: پروژه های وقف شده شامل بقعه متبرکه خواهر امام (صحن) ، بقعه پیربوعلی شامل شبستان و تربت خانه با ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی و گنبد امام زاده هاشم راه اندازی می شود.

وی در ادامه  با تشریح فعالیت های فرهنگی اوقاف و امور خیریه شهرستان رشت در هفت ماه گذشته، تصریح کرد: استقرار هیات های مذهبی و انقلابی در بقاع متبرکه شاخص، دعوت از تمامی هیات ها برای حضور در امام زادگان و بقاع متبرکه و دعوت از مبلغان متخصص از شهر مقدس قم و از مرکز اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه به تعداد بیش از ۶۰ نفر برای حضور در خیمه های معرفت بقاع متبرکه از جمله این فعالیت هاست.

حجت الاسلام کریمی با اشاره به فعالیت های موثر و مفید با برپایی خیمه های معرفت در امام زادگان و بقاع متبرکه شهرستان رشت اظهار داشت: جلوگیری از طلاق، خودکشی، گرایش به مذهب و واجبات دینی از جمله مهمترین این فعالیت هاست.

وی برپایی موکب هایی برای استقبال از زائران اربعین حسینی را از دیگر کارهای فرهنگی عنوان و اضافه کرد: با برپایی خیمه معرفت در امام زاده هاشم رشت، ۱۶ هزار و ۸۰۰ نفر از زائران خارجی از خدمات لازم این موکب بهره مند شدند، ضمن این که امسال برای اولین بار موکبی را به نام فاطمه اخری در شهر کربلا دایر کردیم.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان رشت به اشاره به فعالیت های قرآنی این اداره کل در هفت ماه گذشته، خاطر نشان کرد: در این مدت با برپایی ۵۲ کلاس فعال رتبه اول را در حوزه حفظ قرآن کریم در استان گیلان کسب کردیم.

وی در ادامه درباره برنامه اوقاف و امور خیریه در مورد آزاد سازی زندانیان جرائم غیرعمد بیان داشت: این کار در مرحله اول در ایام غدیر با آزاد سازی دو نفر از زندانیان جرائم غیرعمد انجام گرفت و در دهه وقف نیز یک زندانی را آزاد می کنیم.

حجت الاسلام کریمی احیاء موقوقاف را از برنامه های اوقاف و امور خیریه عنوان و تصریح کرد: در این راستا، ۴۲ پرونده از سوی اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان رشت در محاکم قضایی مطرح شده که حدود ۳۰ مورد به نفع موقوفه صادر شده است.

وی با اشاره به برنامه وقف مشارکتی محله محور و تحقق آن در دهه وقف اظهار داشت: در این وقف هر فردی به اندازه توان مالی خود با نیت رفع مشکل در محلات مشارکت می کند.

شهرستان رشت دارای ۲۰۷ بقعه متبرکه، ۴۰۰ موقوفه با شش هزار رقبه است.

چهارم تا سیزدهم آبان دهه وقف نام گرفته است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.