گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب گیلان به ایرنا حاکیست؛ معاون مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو  روز سه شنبه در مراسم آغاز این مانور  در شرکت آب منطقه ای  استان ، با اشاره به اینکه در شرایط بحرانی تامین آب و برق مردم بعنوان دو نیاز مهم و اساسی اهمیت زیادی دارد، گفت: در شرایطی که با بحران مواجه می شویم نباید اختلالی در تامین آب و برق مردم ایجاد شود. 
جهانبخشی با تاکید بر نقش مهم صنعت آب و برق در ارائه خدمات به آحاد مردم در نقاط مختلف کشور افزود: پس از گذشت 40 سال از عمر انقلاب، گستردگی خدمات صنعت آب و برق کشور را حتی در دورترین و صعب العبورترین مناطق شاهد هستیم.
وی، ضمن قدردانی از تلاش همه  دست اندرکاران این صنعت جهت استمرار در خدمات رسانی و تامین مناسب آب و برق شهرها و روستاهای کشور گفت: ارائه چنین خدماتی مستلزم کار شبانه روزی، برنامه ریزی و آمادگی کامل است.
جهانبخشی، با اشاره به اینکه ایران با حوادث طبیعی مختلفی دست و پنجه نرم می کند، تصریح کرد: باید امکانات، تجهیزات و برنامه ریزی ها به نحوی باشد تا در مواقع بحرانی مردم با کمترین مشکل مواجه شوند و وقفه ای در خدمات رسانی به آنها ایجاد نشود.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان نیز در این مراسم با اشاره به نقش مهم وزارت نیرو در ایجاد زیرساخت های رفاهی مردم، به وضعیت فعلی رودخانه ها و مسیل های گیلان اشاره  و بیان کرد: در بحث ساماندهی رودخانه های استان فقط آب منطقه ای و وزارت نیرو متولی نیست و سایر دستگاه های اجرایی نیز باید برای نجات رودخانه های گیلان احساس مسئولیت کنند.
رضا  اسلامی با بیان اینکه در سیل هفته گذشته خسارت های زیادی به زیرساخت های استان وارد شد، افزود: خوشبختانه در شهریور ماه امسال با تصویب و ابلاغ قانون بحران توسط دولت دکتر روحانی، تدابیر خوبی جهت فعال کردن و تجهیز تیم های مدیریت بحران در استان ها پیش بینی شده است.
 
محبعلی رنج ور مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان نیز در خصوص برگزاری دومین مانور تمرینی- آموزشی مدیریت بحران و پدافند غیرعامل صنعت آب و برق استان های شمالغرب کشور گفت: این مانور با حضور شرکت های آب و برق استان های کردستان، اردبیل، زنجان،آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی از امروز به مدت دو روز به میزبانی صنعت آب و برق گیلان برگزار می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.