آیت الله رسول فلاحتی در خطبه های این هفته نماز جمعه رشت اظهار داشت: هم اینک استقبال از اربعین بسیار زیاد شده به طوری که امسال فقط از ایران بیش از سه میلیون زائر در این مراسم حضور یافته و به طور حتم این استقبال هر سال بیشتر می شود.

وی افزود: حضرت امام حسین (ع) انسان ها را زنده کرد و اگر امروز انسانیت هویت خود را باز یافته در سایه آرمان ها حضرت امام حسین (ع) و شهادت این بزرگوار است که برای زنده نگه داشتن دین خدا و انسانیت خود و اعضای خانوده اش به درجه رفیع شهادت نایل شدند.

نماینده ولی فقیه در گیلان ادامه داد: البته اربعین ویژگی های فراوانی دارد و به همین دلیل است که هرساله استقبال مردم اقصی نقاط جهان از این مراسم بیشتر می شود و خوشبختانه این خیل عظیم انسانی اربعین را درک کرده اند و باید اربعین حسینی بیش از این توسعه یابد تا همه ملتها با قیام عاشورا بیشتر آشنا شوند .

وی گفت: اربعین به دنیا می فهماند که مسلمان اهل منطق ، صلح و ادبیات درست است و راه و مرام مسلمانان و دین اسلام اینگونه است که همه ملت ها در اربعین و در زیر پرچم امام حسین(ع) در صلح و دوستی و در امنیت کامل و به دور از هر نژادی به عزاداری می پردازند.

امام جمعه رشت اضافه کرد: همچنین اربعین به مردم می فهماند که دنیا راهی جز گره خوردن با آرمان های امام حسین (ع) ندارد چون اربعین اعلام وحدت میان همه ملت هاست و همچنین زمینه ساز نهضت بزرگ الهی و ظهور حضرت امام زمان (عج) می باشد.

وی در ادامه به آغاز هفته تربیت بدنی و ورزش نیز اشاره کرد و گفت: پرداختن به ورزش امری واجب برای همه آحاد مردم است چون برای سلامتی جسم و روح بسیار مفید است و در بخش سلامتی و فواید ورزش برای جسم باید بیشتر کار شود تا مردم با فواید ورزش بیشتر آشنا شوند.

نماینده ولی فقیه در گیلان به روز صادرات نیز اشاره و بیان کرد: جاده ابریشم که جزء افتخارات ایران است نشان دهنده صادرات ایرانیان به سایر کشورهاست و نشان می دهد که ایرانیان از دیرباز صادرکنندگان خوبی بودند اما پادشاهان بی عرضه باعث شدند تا ما فقط وارد کننده باشیم.

وی تصریح کرد: از همه مسئولان می خواهیم که به کالاهای ایرانی توجه و از آن حمایت کنند تا دوباره با قدرت در عرصه صادرات حضور یابیم و جایگاه خود را پس بگیریم که در این راستا باید از کارآفرینان نیز حمایت شود تا رونق تولید و رونق توسعه تولید را داشته باشیم.

وی در ادامه خطبه های این هفته نماز جمعه رشت به بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی این شهر اشاره و بیان کرد: این بیمارستان تاکنون حدود ۵۰ درصد پیشرفت دارد و امیدواریم که این بیمارستان به زودی افتتاح شود چون علاوه بر اینکه دو هزار فرصت شغلی مستقیم ایجاد می کند، می تواند بیماران سایر استان های همجوار را پوشش دهد و این بیمارستان تا ۸۰۰ تخت نیز قابل افزایش است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.