به گزارش ایرنا، حجت الاسلام روح الله باقری در خطبه های این هفته نماز جمعه پیشوا که در صحن مطهر امامزاده جعفر(ع) برپا شد، با گرامیداشت فرارسیدن عید غدیر خم و دهه ولایت اظهار داشت: مردم ایران اسلامی در طول ۴۰ سال گذشته و با وجود تحریم ها، تهدیدها و فشارهای مختلف، ولایت مداری خود را با فدا کردن جان، مال و فرزندان خویش ثابت کرده اند.
وی اظهار داشت: اگر مردم در صدر اسلام به خاطر لج بازی، کوته فکری و دشمنی، ولایت حضرت علی(ع) را نپذیرفتند و خاندان ایشان را کنار گذاشتند ولی خداوند ایشان را تنها نمی گذارد و امتی را روی کار می آورد که هم خدا را دوست دارند و هم خدا به آن ها عنایت می کند.
وی تصریح کرد: اگر لطف و محبت خداوند و ولایت حضرت علی(ع) بر سر این ملت وجود نداشت، معلوم نبود که با دشمنی های استکبار چه بلایی بر این نظام می آمد، دشمن همواره تلاش دارد که دست مردم را از ولایت کوتاه کنند در صورتی که پیشرفت، معنویت و انس با قرآن و اهل بیت به برکت ولایت فقیه به دست آمده است.
باقری افزود: ایستادگی مردم افغانستان، یمن و سایر بلاد اسلامی در برابر کفر و استکبار همه به واسطه تفکر ولایت و اهل بیت به دست آمده است لذا همه وظیفه دارند تا غدیر را که  اصیل ترین و تاریخی ترین سند حقانیت شیعه است گرامی و زنده نگاه دارند.
وی گفت : کسانی که می گویند تشیع تاریخی و فرقه ای سیاسی است و مذهب تشیع در زمان پیامبر وجود نداشت، باید به این سند تاریخی رجوع کنند که هم شیعیان و هم اهل تسنن آن را نقل می‌کنند.
امام جمعه پیشوا تأکید کرد: امروز همه مردم و مسئولان وظیفه دارند تا به هر روش، از بازسازی واقعه غدیر، اطعام مردم، چراغانی کردن خیابان ها و کوچه ها، نصب پرچم سردر منازل و برپایی مراسم جشن و سرور اهل بیت، این واقعه را زنده نگاه دارند.
وی تصریح کرد: هیأت های عزاداری فقط مختص مجالس عزای سید و سالار شهیدان نیست، این که هیأت های عزاداری هفته ها قبل از محرم اقدام به برپایی تکایا می کنند و به واقعه غدیر توجهی نمی کنند، خلاف مروت و دین است چرا که این امر مظلومیت حضرت علی(ع) را درپی دارد.
تهرام/۷۲۵۴//۱۳۴۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.