توحید کرم زاده روز چهارشنبه در جلسه ستاد فرعی ساماندهی شئون فرهنگی در بخشداری لوندویل گفت: همه ساله آئین پیاده روی جاماندگان از زیارت کربلا  همزمان با سراسر کشور در روز اربعین در این بخش نیز برگزار می شود و امسال عزاداران حسینی، راس ساعت ۱۰ صبح از مقابل مسجد جامع لوندویل به سمت حرم امامزادگان ابراهیم و قاسم (ع) حرکت خواهند کرد.

وی امر به معروف و نهی از منکر، وحدت و تقریب مذاهب، اهتمام به نماز اول وقت و جماعت، ترویج مکارم اخلاقی و صبر را از درس های عاشورا دانست و بر همکاری هیات های عزاداری و امنای مساجد و محلات لوندویل در اجرای بهتر برنامه های اربعین و مناسبت های آخر ماه صفر تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا ستاد ساماندهی شئون فرهنگی آستارا نیز ساعت حرکت پیاده روی اربعین حسینی از این شهر به حرم امامزادگان را ۹ صبح از مقابل مسجد محمد رسول الله اعلام کرده است.

امامزادگان ابراهیم و قاسم از فرزندان امام موسی کاظم (ع) هستند و بقعه متبرکه آنها در حد فاصل شهرهای آستارا و لوندویل قرار گرفته است و همه ساله مردم مسلمان و جاماندگان زیارت امام حسین (ع) در این شهرها، در روز اربعین به سوی حرم حرکت کرده و در آنجا با اجتماعی پرشور و شعور، به سوگواری و احسان نذورات می پردازند.

بخش لوندویل شهرستان آستارا با ۱۴۸ کیلومتر مربع مساحت و ۲۲ هزار نفر جمعیت در امتداد محور مواصلاتی آستارا به تالش قرار دارد و از سال ۱۳۸۰ به عنوان بخش معرفی شده است.

بندر مرزی آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در ۲ بخش مرکزی و لوندویل، در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد و امسال ۱۶ هزار و ۸۰۰ زائر خارجی با گذر از مرز این شهرستان به کربلا عزیمت کردند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.