به گزارش خبرنگار ایرنا امام جمعه آستارا روز سه شنبه در جلسه هماهنگی پیاده روی اربعین در دفتر خود گفت: پیاده روی مردم آستارا از ساعت ۹ روز اربعین از مقابل مسجد محمد رسول الله (ص) تا آستان امام زادگان ابراهیم و قاسم (ع) برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام کاظم حافظ نیا افزود: همه ساله عزاداران در این مسیر هفت کیلومتری را در صورت بارندگی نیز طی می کنند و مشارکت هیات های مذهبی و مساجد با خیران در برپایی ایستگاه های صلواتی ضروری است.

وی اظهار کرد: پیاده روی اربعین نتیجه درک هدف مقدس قیام حسین(ع) است و با توجه به تلاش دشمن برای ایجاد شبهات در عاشورا، امر به معروف و نهی از منکر جدی گرفته شود.

وی بیان کرد: در دهه آخر ماه صفر در مساجد آستارا برنامه های فرهنگی و مذهبی برگزار می شود و عزاداری های خیابانی سالروز رحلت نبی مکرم اسلام (ص) و شهادت امام رضا (ع) از جمله آنهاست.

فرماندار آستارا هم گفت: در ۶ روز گذشته بیش از ۱۰ هزار زائر خارجی اربعین با گذر از مرز زمینی آستارا به کربلای معلی سفر کرده اند و این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، ۹۰ درصد افزایش دارد.

حسن رستم زاد اظهار کرد: با وجود توطئه ها و تفرقه افکنی های دشمنان در برخی کشورهای اسلامی، زائران زیادی امسال در همایش بزرگ اربعین حسینی شرکت خواهند کرد.

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی آستارا هم اظهارکرد: در همایش اربعین حسینی بیش از ۲۰ میلیون زائر، عشق و ارادت خود را به سیدالشهدا(ع) و یاران باوفایش نشان می دهند.

حجت الاسلام حسینعلی رضا زاده افزود: جاماندگان کربلا نیز در سراسر کشور از جمله شهرستان آستارا، در آئین های مختلف نظیر پیاده روی نمادین شرکت می کنند.

وی  سیاهپوش شدن میدان ها، خیابان ها، سردرب ادارات و بازارساحلی آستارا را به مناسبت فرا رسیدن اربعین حسینی و دهه آخر صفر خواستار شد.

امامزادگان ابراهیم و قاسم (ع) از فرزندان امام موسی کاظم (ع) هستند و حرم مطهر آنها در حاشیه محور آستارا به تالش قرار دارد.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.

۷۱۰۵ / ۷۱۲۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.