ارسلان زارع عصر چهارشنبه در حاشیه بازدید از پروژه های شهرستان لنگرود با تسلیت ایام اربعین حسینی افزود: به شکوه و عظمت مسلمانان و شیعیان که این مناسبت را با پیاده‌روی ملی و بین‌المللی گرامی می‌دارند، افتخار می کنیم.

وی اظهار داشت: به تعبیر رهبر معظم انقلاب و رییس‌جمهوری این عظمت و شکوه نه تنها مایه عزت شیعیان بلکه تمامی مسلمانان است.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه برنامه‌های ظالمانه آمریکا و هم پیمانانش بر وضعیت و شرایط اقتصاد و فرآیند توسعه کشور اثرگذار است، گفت: ملت ایران اسلامی با استقامت هرگونه همکاری را با دولت تدبیر و امید دارند تا همچون فراز و نشیب های چهار دهه نخست گام اول جمهوری اسلامی این دوره گذار را با سربلندی سپری کنند.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه در شرایط کنونی کشور، حفظ و ارتقاء همدلی و وفاق دست اندرکاران امر توسعه ضروری است، گفت: از فرصت های موجود و زمان باقیمانده باید برای اجرای برنامه‌های دولت و پروژه‌ها که عمدتاً ملی هستند ، باید استفاده بهینه کرد.

وی به بازدیدهای امروز خود از پروژه های شاخص شهرستان لنگرود اشاره کرد و گفت: در سال رونق تولید، فعالیت های خوبی در عرصه های عمرانی و اقتصادی که عمدتاً ملی و با مشارکت بخش خصوصی و همکاری مردم شریف شهرستان در حال انجام است.

وی گردشگری را یکی از ظرفیت های مهم استان گیلان عنوان کرد و گفت: فعالان بخش خصوصی با اجرای پروژه های این بخش ضمن جذب گردشگر در راستای اشتغالزایی گام های موثری برمی دارند.

نماینده عالی دولت در گیلان خاطرنشان کرد: سدلاستیکی گالشکلام نیز که پیشرفت ۹۸ درصدی دارد بیش از دو هزار هکتار از اراضی پایین دست کشاورزی را آبرسانی می کند و در بازگشت پذیری آب دریا نیز اثرگذاری مثبتی دارد.

زارع بر ضرورت استفاده بهتر از ظرفیت دریای خزر باتوجه به وضعیت تحریم ها تاکید و تصریح کرد: پروژه بندر چمخاله از برنامه‌های اقتصاد مقاومتی دولت در راستای سیاست های ابلاغی رهبر معظم انقلاب است.

وی با اشاره به هزینه بیش از ۱۰۰ میلیارد تومانی دولت در بخش بندر مسافری چمخاله گفت: ایجاد این ظرفیت بستر خوبی برای حضور بیشتر سرمایه‌گذاران و مشارکت آنان در این بخش است.

وی با اشاره به پیگیری های صورت گرفته در جهت شکل گیری اتفاقات خوب در سطح شهرستان لنگرود گفت: روند خوبی در حال انجام است اما قانع کننده نیست و انتظار دارم با تلاش مضاعف شاهد شتاب بیشتری باشیم تا این پروژه ها در موعد مقرر به سرانجام برسد.

زارع خاطرنشان کرد: مجموع پروژه های بازدید شده امروز بالغ بر ۸۰۰ میلیارد تومان است.

استاندار گیلان امروز در سفر به شهرستان لنگرود از پروژه‌های احداث بیمارستان ۱۳۷ تختخوابی شهید حسین پور لنگرود و بیمارستان ۶۴ تختخوابی تأمین اجتماعی بخش کومله، پروژه‌های کنارگذر سردار شهید املاکی لنگرود و کنارگذر چمخاله به رودسر، پروژه بندر چندمنظوره چمخاله و نیز اراضی محدوده منطقه ویژه اقتصادی چاف و چمخاله، پروژه گردشگری احداث تله کابین و سورتمه و نیز سدلاستیکی گالشکلام بازدید کرد.

برای احداث بیمارستان ۱۳۷ تختخوابی شهید حسین پور لنگرود تاکنون ۵۵ میلیارد تومان هزینه شده است و ۹۴ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

استاندار گیلان هشتم مهرماه در دیدار با معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی بر ضرورت تکمیل بیمارستان شهید حسین پور لنگرود با حمایت سازمان برنامه و بودجه کشور تا پایان امسال تأکید کرده بود.

برای بیمارستان ۶۴ تختخوابی کومله لنگرود که بیش از ۳۲ درصد پیشرفت دارد تاکنون ۱۴ میلیارد تومان هزینه شده و برای تکمیل احداث آن ۷۷ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

پروژه احداث کنارگذر سردار شهید املاکی با هزینه ۴۳ میلیارد تومانی دارای ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی و پروژه کنارگذر چمخاله به رودسر با هزینه ۱۲ میلیارد تومانی در مراحل پایانی روسازی و آسفالت است.

برای پروژه احداث بندر چندمنظوره چاف و چمخاله که با ظرفیت بارگیری یک میلیون تن کالا از بهمن ۹۷  آغاز شده ، تاکنون ۸.۵ میلیارد تومان هزینه شده است.

پروژه گردشگری احداث تلکه کابین و سورتمه در زمینی به مساحت ۲۵ هکتار و هزینه چهار میلیون یورو تاکنون در بخش سورتمه ۹۰ درصد و تله کابین شاهد ۱۰ درصد پیشرفت است که در حال حاضر برای ۲۵ نفر و با اتمام آن برای ۸۰ نفر اشتغالزایی می‌کند.

سد لاستیکی گالشکلام با ظرفیت آب‌گیری ۴.۸ میلیون مترمکعب و هزینه ۱۴ میلیارد تومان دارای پیشرفت فیزیکی ۹۸ درصدی است .

شهرستان لنگرود با سه بخش کومله، اطاقور و مرکزی در ۶۰ کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.