به گزارش خبرنگار ایرنا سرهنگ سهراب سجادی روز سه شنبه در بازدید از موکب پایانه مرزی آستارا افزود: مرزبانان ایران و جمهوری آذربایجان برای تسهیل تردد زائران خارجی، پیش از حرکت آنها جلسه برگزار کرده بودند.

وی اظهار کرد: برای سنجش رایگان فشار و قند خون زائران، تیم پزشکی مرزبانی گیلان در موکب پایانه مرزی آستارا مستقر شد و مرزبانان آستارا در این موکب، روزانه به ۲ هزار زائر خدمات بهداشتی و فرهنگی می دهند.

فرمانده مرزبانی گیلان گفت: رفتار درست و ادای حق میزبانی، برای زائران خارجی تاثیرگذار است و توجه آنها را به آداب، سنت و رفتار ایرانی اسلامی جلب می کند.

سجادی افزود: عشق به امام حسین (ع) دل ها را به هم پیوند می دهد و حرکت مردم برای زیارت کربلای معلی در اربعین حسینی، نمایش وحدت مسلمانان است.

تاکتون ۹ هزار زائر خارجی اربعین حسینی از مرز آستارا به ایران وارد و به کربلا عزیمت کرده اند و پیش بینی می شود، شمار آنها به ۱۵ هزار نفر برسد.

ستاد بازسازی عتبات عالیات گیلان چندی پیش از برنامه ریزی برای استقرار ۱۸ موکب استقبال از زائران خارجی اربعین در مرزهای آستارا و مهران و شهرهای نجف، کربلا خبر داده بود.

همایش پیاده روی اربعین حسینی که از چند سال پیش با همت مسلمانان اجرا می شود، در روز اربعین در کربلای معلی به اوج شور خود می رسد و بزرگترین تجمع جهانی نام گرفته است.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان، سومین مرز پرتردد کشور است و سالانه نزدیک به ۸۰۰ هزار مسافر داخلی و خارجی از مرز آن تردد می کنند. 

۷۱۰۵ / ۷۱۲۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.