به گزارش ایرنا، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان ، اسماعیل نورصالحی در نشست رئیسان بیمارستان های خصوصی و مراکز جراحی محدود گیلان اظهار داشت : پیرو چندین مرحله مکاتبه کتبی و نیز جلسه های گذشته با مدیران مراکز درمانی خصوصی استان، مدیران این مراکز موظفند نسبت به ممانعت از حضور پزشکان استخدامی و یا هیئت علمی دانشگاه در ساعات اداری در مراکز خصوصی، اقدام کنند.

وی تصریح کرد: مدیران مراکز دارای قرارداد با بیمه ها، بایستی ضمن تذکر به پزشکانی که در آن مرکز، نسبت به دریافت هزینه از بیماران به صورت آزاد اقدام می کنند، از انجام این کار جلوگیری کنند و هزینه نیز بر طبق بیمه طرف قرارداد مرکز، از بیمار دریافت شود.

وی با اشاره به ابلاغ  وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در رابطه با انجام سزارین خاطر نشان کرد: انجام سزارین در مادرانی که اصرار به انجام این عمل  دارند، پس از گفت و گو با کارگروهی متشکل از متخصصان زنان و زایمان و تشریح موارد پیش رو، بلامانع است؛  اما هزینه به صورت آزاد برای بیمار محاسبه خواهد شد.

بر اساس آخرین آمار، استان گیلان دارای ۳۶ بیمارستان دولتی و خصوصی، یک هزار و ۴۵۰ پزشک عمومی، ۹۰۰ متخصص در رشته‌های مختلف و ۵۰۰ دندانپزشک است؛ در زمان حاضر شش هزار و ۱۵۸ کادر پرستاری در بیمارستان‌های دولتی و خصوصی گیلان مشغول به کار هستند.

۷۲۸۶ /6030

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.