به گزارش ایرنا،  ارسلان زارع غروب شنبه در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان در  رشت افزود: تمامی مصوبات باید اجرایی شود چرا که این مصوبات زمینه رونق فعالیت های اقتصادی را فراهم می آورند.

 وی با بیان اینکه تلاش در زمینه تقویت بخش خصوصی موجب افزایش درآمد ملی ماست ، تصریح کرد: بودجه سال آینده عمدتاً مبتنی بر صادرات غیرنفتی و فعالیت‌های اقتصادی و مالیات‌ها خواهد بود.

وی تصریح کرد: همان طور که به صورت غیر ارادی میزان درآمد ما کاهش یافته بایستی اهتمام داشته باشیم تا به صورت ارادی ؛ آن را از طریق صادرات غیرنفتی جبران کنیم که در همین راستا ، دستگاه‌های اداری و اجرایی و نهادهای انقلابی وظیفه دارند زمینه تسهیلات برای بخش خصوصی و شرکت های تعاونی را فراهم آورند.

وی با بیان اینکه همه استان‌ها برای فعالیت‌های اقتصادی با چالش هایی روبرو هستند،  تصریح کرد : بخشی از این مسئله در حوزه موانع اداری است که از این رو بایستی گاهی اوقات قبل از طرح مشکلات در  شورای گفت و گو، آنها بررسی و راهکارهای جبران اتخاذ شود چرا که این فعالیت ها  سهم خوبی در تولید و اشتغال دارند و نباید به تاخیر بیفتند .

زارع گفت: طبق راهبرد مقام معظم رهبری و برنامه‌های رئیس جمهوری در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی در وضعیت پیش رو راهی جز این نداریم که فعالیت های بخش خصوصی را تقویت کنیم و برای معرفی فعالیت‌ها، تولیدات، توانمندی‌ها و فناوری‌های بخش کشاورزی، پارک علم و فناوری، شرکت‌های دانش بنیان، صمت، جهاد کشاورزی و شیلات استان گیلان در کشورهای دیگر ، پویایی بیشتری داشته باشیم.

وی بر ضرورت گسترش فعالیت‌ شهرک‌های گلخانه‌ای و صنایع تبدیلی تأکید کرد و گفت: در این مسیر بانک‌ها با پرداخت تسهیلات به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در رونق فعالیت‌های تولیدی نقش‌آفرینی کنند.

زارع تأکید کرد: تسهیلات بانکی باید بیشتر به سمت توسعه فعالیت های پایدار روستایی هدایت شوند تا فعالان بخش تولیدی و صنایع مرتبط با کشاورزی بتوانند از ظرفیت‌های موجود در رونق اشتغال استفاده کنند.

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری گیلان نیز در این جلسه گفت: تور تجاری با محوریت اتاق بازرگانی با هدف بازاریابی در نمایشگاه حضور می یابند.

یونس رنجکش افزود: بایستی با معرفی توانمندی ها بتوانیم نمایشگاه اختصاصی را پیش ببریم و در این نمایشگاه کشورهای حاشیه خزر و ترکیه حضور دارند که از  پانزدهم تا هفدهم آبان ماه در شهر باکو برگزار می شود.

۷۲۹۶/۲۰۰۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.