نرگس دستیار روز چهارشنبه در حاشیه برگزاری اولین برنامه جامع آموزش فرهنگ ترافیک در مدارس ابتدایی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: در راستای تفاهم نامه مشترک میان آموزش و پرورش گیلان با پلیس راه فرماندهی انتظامی ، ۳۸۰ مدرسه ابتدایی دوره دوم حاشیه راه های استان در سال تحصیلی جدید از آموزش فرهنگ ترافیک برخوردار می شوند.

وی با اشاره به ضرورت آموزش مفاهیم ترافیکی به دانش آموزان و توجه به این مهم اظهار داشت: مهارت‌ های رانندگی و قوانین راهنمایی و رانندگی از جمله مهمترین مهارت‌ ها و قوانین اجتماعی در هر جامعه‌ است، دانش آموزان با آشنایی این مفاهیم به ویژه مباحث ایمنی ترافیک و به کار بستن آن در موقعیت های زندگی،  به برقراری نظم و انضباط اجتماعی کمک می کنند.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان گیلان خاطر نشان کرد: دانش آموزان مقطع ابتدایی در دوره دوم به عنوان سفیران و مشاور اولیا نقش مهمی در فرهنگ سازی و آموزش قوانین راهنمایی و رانندگی به همسالان و خانواده های خود ایفا می کنند.

 اولین برنامه جامع آموزش فرهنگ ترافیک در مدارس ابتدایی ( دوره دوم) امروز چهارشنبه در دبستان کوثر ناحیه دو رشت برگزار شد.  

حدود ۴۰۰ هزار دانش آموز دوره پیش دبستانی، دبستانی، دوره اول و دوم متوسطه در پنج هزار و ۳۰۰ مدرسه در قالب ۲۰ هزار کلاس درس در شهرستان های مختلف گیلان تحصیل می کنند.

۷۲۸۶/۲۰۰۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.