به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله رسول فلاحتی روز دوشنبه در مراسم نمادین و استانی آغاز سال تحصیلی جدید در هنرستان دخترانه کیومرث صابری در رشت با تاکید بر ضرورت توجه به فراگیری علم و دانش افزود: علم و دانش می تواند به انسان حیات و نشاط معنوی بدهد و هم این که جامعه را نورانی کند، کسی که در کنار علم، دانش، کتاب و قلم نیست، حیات ندارد.

وی با بیان این که کشورها نیز در سایه علم و دانش می توانند در دنیا بدرخشند، اظهار داشت: بعد از جنگ جهانی دوم قدرت های بزرگ جهانی که البته امروز قدرت بزرگ نیستند مانند آمریکایی ها، همه صاحبان دانش را از تمام دنیا جمع کردند.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان در بخش دیگری از سخنانش خطاب به دانش آموزان بیان داشت: مطالعه زندگی مردان و زنان دانشمند نشانگر اینست که هیچ کدام از آنها سرمایه دار نبودند، این مهم نشان می دهد که علم به دنبال این امور نیست.

وی با تبریک آغاز سال تحصیلی جدید از دانش آموزان خواست تا در فراگیری علم و دانش کوشا باشند و فرصت هایی که برای تحصیل آنها فراهم شده ، نهایت بهره را ببرند.

آیت الله فلاحتی  از اولیاء دانش آموزان نیز خواست تا فرزندانشان را خوب تربیت کنند.

در اولین روز از ماه مهر و آغاز سال تحصیلی ۹۹ - ۹۸ ، با نواختن زنگ مهر و مقاومت حدود ۴۰۰ هزار دانش آموز در استان گیلان با شعار مدرسه ، محل زیست تحصیلی پرنشاط و شرافت مندانه به شوق آموختن راهی بوستان های علم و دانش شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سال تحصیلی جدید از امروز همزمان با سراسر کشور با ورود حدود ۴۰۰ هزار دانش آموز دوره پیش دبستانی، دبستانی، دوره اول و دوم متوسطه در پنج هزار و ۳۰۰ مدرسه در قالب ۲۰ هزار کلاس درس در شهرستان های مختلف گیلان آغاز شده است.

۲۷ هزار فرهنگی در استان کار تعلیم و تربیت این تعداد از دانش آموزان را بر عهده دارند. در مراسم نمادین و استانی آغاز سال تحصیلی جدید در گیلان، استاندار، نماینده وزیر آموزش و پرورش و جمعی دیگر از مسئولان استان حضور داشتند.

۷۲۸۶/۲۰۰۷/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.