رئیس اداره مشاوران تربیتی و تحصیلی اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان گفت: خانواده ها بایستی این اتفاق بزرگ در زندگی کلاس اولی ها  که برای کسب علم و دانش به مدرسه می روند را برای آنها شیرین کنند.

سید کاظم حسینی عصر روز شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار داشت : خانواده نوآموزان می توانند یک روز مانده به مدرسه فضای شاد را برای نوآموز فراهم کنند، در این باره توصیه می شود تا جشن کوچکی با فراهم کردن  شیرینی برای فرزندشان برگزار کرده تا به این ترتیب فضای شادی ایجاد شود.

وی با اشاره به اهمیت بیان خاطرات خوب مدرسه به ویژه روز اول رفتن به مدرسه افزود: پدر و مادر کلاس اولی ها حتما خاطرات و اتفاقات خوب دوران ورود به مدرسه شان را برای فرزند خود بیان کنند.

رئیس اداره مشاوران تربیتی و تحصیلی اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان با تاکید بر ضرورت تنظیم خواب خانواده تصریح کرد: والدین در صبح اولین روز ورود به مدرسه، فضای مناسب همراه با شوق و ذوق را برای نوآموز ایجاد کنند و او را با عجله بیدار نکنند.

وی با بیان این که در شب قبل لباس های مورد نیاز نوآموز برای ورود به مدرسه بایستی توسط والدین آماده و مرتب شود، خاطر نشان کرد: در هر صورت فضایی در خانه ایجاد شود که برای  نوآموز همچون سفری شاد باشد.

حسینی در ادامه سخنانش در مصاحبه با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ضروریست تا والدین با بدرقه ای زیبا نوآموز خود را راهی مدرسه کنند، حتی الامکان پدر و مادر هر دو همراه فرزند خود به مدرسه بروند و شاخه ای گل هم به دست نوآموز بدهند.

وی با تاکید بر این که والدین کلاس اولی در اولین روز ورود به مدرسه نوآموزشان تا آخر در برنامه های خاص و ویژه جشن شکوفه ها بمانند، خاطرنشان کرد: طبیعتا اولین روز مدرسه برای برخی از کلاس اولی ها نگران کننده است، تا جایی که برخی از کودکان نمی خواهند در مدرسه بمانند، در این باره ضروریست تا والدین برنامه ریزی برای استفاده از راهنمایی مشاوران را داشته باشند.

بر اساس آخرین آمار تاکنون، ۳۱ هزار و ۵۹۱ نوآموز بدو ورود به دبستان در استان گیلان ثبت نام کرده اند.

جشن شکوفه ها ویژه کلاس اولی ها فردا همزمان با سراسر کشور در استان گیلان برگزار می شود، کلاس اولی ها یک روز ، زودتر از دانش آموزان دیگر با هدف آشنایی با فضای مدرسه راهی مراکز آموزشی می شوند.

مراسم نمادین و استانی ورود کلاس اولی ها به مدرسه ( جشن شکوفه ها) فردا سی یکم شهریور در شهرستان بندرانزلی برگزار می شود.

مراسم استانی بازگشایی مدارس در اول مهر، در هنرستان کیومرث صابری در رشت برگزار می شود.

۷۲۸۶ /6030

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.