به گزارش خبرنگار ایرنا، ارسلان زارع غروب چهارشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان در رشت افزود: اگر چه از کیفیت امروز آموزش و پرورش ناراضی نیستیم اما علاقه مندیم که این کیفیت باز هم افزایش یابد چرا که  نیروی انسانی  ظرفیت بالاتری برای کسب رتبه های بهتر در کنکور را دارد.

 وی خاطر نشان کرد: بایستی برای ارتقای کیفیت  از خلاقیت و نوآوری بیشتر بهره ببریم که در همین راستا بر اساس سند بنیادین آموزش و پرورش گام برداریم.

زارع با تاکید بر ضرورت  هدایت تحصیلی دانش آموزان اظهار داشت: گرایش به تمامی رشته ها بایستی متناسب با استعداد دانش آموزان باشد و در حال حاضر گرایش اندک به رشته ریاضی نگران کننده است و این امر موجب شده برخی رشته های علوم پایه در کشور و دانشگاه های استان بدون متقاضی بماند.

وی نقش آموزش و پرورش را در فرهنگ سازی انکارناپذیر دانست و تصریح کرد:  نهاد آموزش و پرورش  اگر به درستی بتواند رسالت و وظایف خود را به ویژه در تربیت نیروی انسانی متخصص، کارآمد و ماهر انجام دهد؛ چشم انداز توسعه را ترسیم کرده است .

زارع  افزود: برای گیلان توجه داریم مسیر توسعه را بر اساس اسناد بالادستی چشم انداز و برنامه آمایش سرزمین و همچنین برنامه ششم توسعه با عنایت به برنامه‌های بلندمدت، میان مدت و کوتاه مدت پیش ببریم و بایستی تصمیم گیری های ما نیز بر همین اساس باشد .

وی تصریح کرد : دستگاه‌های اجرایی و سازمان مدیریت و برنامه ریزی بایستی بکوشند متناسب با همان نگاه توسعه ، سهم بخش های مختلف از اعتبارات مشخص شود.

وی با بیان اینکه رفع مشکلات آموزش و پرورش به ویژه در حوزه سخت افزاری فقط توسط دولت امکان‌پذیر نیست ، خاطر نشان کرد:  نیازمند تعامل تمامی دستگاه ها و نهادها اعم از نهادهای دولتی و غیر دولتی و  مشارکت‌های خیران هستیم.

زارع در ادامه با تاکید بر  ضرورت برگزاری مراسم شایسته آغاز سال تحصیلی در استان خاطر نشان کرد: تمامی مدارس آمادگی واقعی برای بازگشایی داشته باشند و اهتمام داشته باشید تا شکایتی در روز اول مهر نباشد.

استاندار گیلان همچنین  بر جمع آوری بخاری های باقی مانده نفتی در مدارس تاکید و بیان کرد: این ضرورت جزو تکلیف های اداره کل نوسازی است و پیگیری جدی برای جلوگیری از حوادث تلخ انجام شود.

وی همچنین گفت: بایستی  اهتمام داشته باشیم ضمن رعایت الگوی مصرف در ساختمان های جدید در مدارس موجود  موجود نیز  الگوی مصرف  رعایت شود ، ضمن اینکه دولت  مدارسی که الگوی مصرف را رعایت کنند ، مورد تشویق قرار می دهد.

بر اساس آخرین آمار، ۳۵۲ هزار و ۱۹۷ دانش آموز در گیلان برای سال تحصیلی ۹۹ - ۹۸ ثبت نام شده اند که از این تعداد، ۱۸۹ هزار و ۶۹۷ در مقطع ابتدایی، ۸۸ هزار و ۷۴۳ نفر در دوره اول متوسطه و ۷۳ هزار و ۷۵۷ دانش آموز در دوره دوم متوسطه هستند.

سه هزار و ۳۹ مدرسه دولتی و ۸۲۴  مدرسه غیر دولتی پذیرای دانش آموزان گیلانی در سال تحصیلی ۹۹_ ۹۸  هستند.

۷۲۹۶/۲۰۰۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.