طالب محمدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از ابتدای آغاز ثبت نام دانش آموزان کردستان در مدارس برای سال تحصیلی جدید تاکنون ۲۸۰ هزار و  ۸۲۷نفر به صورت قطعی در سامانه سناد ثبت نام شده‌اند که این تعداد ۹۴ درصد دانش آموزان استان را شامل می‌شود.

وی افزود: از این تعداد دانش آموز ۱۵۶ هزار و ۳۳۹ در دوره ابتدایی، ۹ هزار و ۹۷۳ نفر نوآموز دوره پیش دبستان، ۶۶ هزار و ۳۰۰ دانش آموز در دوره متوسطه اول و ۴۶ هزار و ۹۳۵ در دوره متوسطه دوم ثبت نام کرده‌اند و با توجه به انجام فرایند هدایت تحصیلی انتظار می‌رود، روند ثبت نام دانش آموزان در دوره متوسطه دوم تسریع یابد.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش کردستان با بیان اینکه همچنین از تعداد دانش آموزان ثبت نامی یک هزار و ۲۸۰ دانش آموز در آموزش و پرورش استثنایی ثبت نام کرده اند، یادآور شد: پیش بینی می شود امسال تعداد دانش آموان استان به ۳۰۰ هزار نفر می‌رسد.

وی با بیان اینکه ثبت نام دانش آموزان برای سال تحصیلی از خرداد امسال آغاز شدهاست، گفت: تسریع در انجام ثبت نام موجب می‌شود سال تحصیلی جدید به موقع و با نشاط و شادابی بیشتر آغاز شود، لذا انتظار می‌رود دانش آموزانی که تاکنون ثبت نام نکرده‌اند هرچه سریعتر نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند.

در سال تحصیلی (۹۸ - ۹۷) ۲۹۰ هزار دانش آموز مقاطع مختلف تحصیلی در سه هزار و ۸۰۰ مدرسه شهری و روستایی استان کردستان تحصیل کردند.

۷۳۴۸ / ۳۰۳۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.