به گزارش خبرنگار ایرنا، پونه نیکوی روز چهارشنبه در نشست خبری در جمع خبرنگاران استان گیلان در رشت اظهار داشت: سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی با نام های  (سازمان، دانشجویان و جهاد دانشگاهی) هر سه در بطن شان از محتوای مشارکت برخوردارند، بنابراین مشارکت، اصول و مبانی فعالیت در سازمان دانشجویان است. 

وی با بیان این که هدف سازمان دانشجویان بسیار گسترده و بزرگ و با استعدادهای متنوع است ، افزود: مشارکت دانشجویان، موجب مراقبت از ارزش ها می شود.

نیکوی خاطر نشان کرد: هدف سازمان دانشجویان، گسترش زمینه ارتباط با دانشگاهیان، نخبگان و صاحبنظران علمی و سیاسی جامعه، برنامه ریزی برای ترویج فرهنگ گفت و گو، نقد روشمند و آزاد اندیشی است.

وی با اشاره به فعالیت چهار کانون ثبت شده در سازمان دانشجویان گیلان بیان داشت: کانون مفاخر گیلان با هدف تجلیل و تکریم از مفاخر، کانون مهربانان با هدف حمایت از محرومان ، کانون دیار پاک با هدف حفاظت از محیط زیست و کانون جهش با محوریت سلامت روانی و اجتماعی دانشحویان فعال است.

مدیر سازمان دانشجویان گیلان اظهار داشت: در تلاشیم تا کانون ورزشی را با عنوان کانون کاوه (کانون، اخلاق، ورزش هواداران) را تشکیل دهیم که در این باره جلسه ای با موضوعات آسیب شناسی زیرساخت های اجتماعی فوتبال استان برگزار کرده ایم.

وی جذب و ساماندهی دانشجویان در عرصه های مختلف فرهنگی، موضوعات مربوط به محیط زیست، مناسبت های مختلف از جمله موضوع انتخابات و غیره را حلال بسیاری از مشکلات عنوان و تصریح کرد: دانشجویان در این فعالیت ها، هدفمندتر وارد یک سری از برنامه های جامع تر می شوند.

وی با تشریح برنامه های سازمان دانشجویان در استان گیلان بیان داشت: به منظور ترغیب دانشگاه ها برای حضور در فعالیت های مختلف علمی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی در آینده ای نزدیک برنامه های ویژه ای از سوی این سازمان خواهیم داشت.

مدیر سازمان دانشجویان گیلان خاطر نشان کرد: تمامی دانشجویان دانشگاه های مختلف استان برای عضویت در این سازمان می توانند از طریق سایت http://studentcity.ir اقدام کنند، دانشجویان با عضویت در این سازمان در کانون های مختلف عضو و به فعالیت های مختلف متناسب با هر یک از این کانون ها می پردازند.

سازمان دانشجویی یکی از تشکیلات معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی است.

بر اساس آخرین آمار، افزون بر یکصد هزار دانشجو در استان گیلان تحصیل می کنند.

۷۲۸۶ /6030

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.