فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان همدان روز شنبه در گفت و گو با ایرنا گفت: صدور کارت همیار محیط زیست در راستای تحقق اهداف اصل ۵۰ قانون اساسی و با هدف مشارکت مردمی، بهره گیری از ظرفیت عمومی و توسعه فرهنگ حفاظت از محیط زیست در میان اقشار و گروه های مختلف مردمی صورت می گیرد.

جواد نوری اظهر افزود: این افراد پس از دریافت کارت شناسایی می توانند با اداره کل حفاظت محیط زیست در سر شماری حیات وحش، شناسایی زیستگاه ها، پایش مناطق، شناسایی و معرفی واحدهای آلاینده محیط زیست همکاری کنند.

وی مشارکت در برنامه های سازمان برای مقابله با بحران های محیط زیستی از جمله اطفای حریق، خشکسالی، گزارش تخلف شکار و صید و معرفی افراد متخلف به ماموران اجرایی محیط زیست را از دیگر مسئولیت های دارندگان کارت همیار محیط زیست برشمرد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان همدان ادامه داد: این افراد می توانند در تنویر افکار عمومی و ترویج فرهنگ زیست محیطی به منظور افزایش حس طبیعت دوستی، کاهش آلودگی ها، کاهش مصرف آب، انرژی و مواد، حفظ ذخایر موجود در طبیعت و به حداقل رساندن تخلفات زیست محیطی مشارکت کنند.

نوری اظهر گفت: همیاران محیط زیست، برای افزایش اطلاعات عمومی افراد جامعه می توانند مزیت‌های حفظ محیط زیست را برای شهروندان تشریح کرده تا از تخریب ناجوانمردانه طبیعت جلوگیری کنند.

وی با بیان اینکه همیاران محیط زیست، در صورت مشاهده هر گونه تخلف از قوانین و مقررات محیط زیست، مراتب را به ماموران اجرایی گزارش می کنند اظهار داشت: ورود این افراد به مناطق تحت مدیریت سازمان و واحدهای تابعه آن باید با اطلاع و هماهنگی این اداره کل باشد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان همدان تاکید کرد: همیار محیط زیست به هیچ عنوان اجازه استفاده یا به کارگیری از سلاح و تجهیزات حفاظتی شامل بی سیم، دوربین سازمانی، خودرو و موتورسیکلت و نظایر آن را ندارد.

نوری اظهر افزود: در عین حال همیار محیط زیست، به هیچ عنوان اجازه جلب یا توقیف متخلفان یا وسایل و تجهیزات آنان را ندارند در غیر اینصورت هر گونه درگیری احتمالی با افراد و متخلفان به عهده همیار محیط زیست بوده و در صورت بروز خسارت یا ضرر و زیان به افراد یا خود همیار، مسئولیت آن متوجه همیار محیط زیست بوده و سازمان هیچگونه مسئولیتی در این خصوص نمی پذیرد.

۷۵۲۶/۲۰۹۰

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.