به گزارش خبرنگار ایرنا شهردار بندرانزلی عصر یکشنبه در حاشیه رفع آبگرفتگی معابر در بندرانزلی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از زمان تصدی مسئولیت اجرایی شهرانزلی به عنوان شهردار، هدایت آب های سطحی  و رفع مشکلات مربوطه در نقاط حساس و مورد نیاز در دستور کار شهرداری قرار گرفت.

حسن پور قربان با اشاره به استفاده از نظرات کارشناسان در جلسات مدیریت بحران شهرداری برای کاهش میزان آبگرفتگی در سطح شهر افزود: چند نقطه حساس شهر لوله گذاری های مورد نیاز انجام شد و بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته در ۶۰ روز گذشته و قبل از بارندگی ها لایروبی انهار حدود هشت کیلومتر در انزلی و ۹ کیلومتر در غازیان برای هدایت آب های سطحی انجام شد .

وی با بیان اینکه میزان بارندگی های امروز بیش از حد انتظار بود خاطر نشان کرد: میزان بارندگی و دبی آب خروجی از لوله های مسیر هدایت آب های سطحی بیشتر از میزان قابل انتظار بود و باید بگویم حتی لوله های با سایز بالا هم پاسخگوی این میزان حجم آب ناشی از بارندگی نبوده و باعث شد که با وجود همه تلاش ها در چند نقطه آبگرفتگی ایجاد شود.

شهردار بندرانزلی با اشاره به رفع آبگرفتگی معابر در سه نقطه از انزلی در کمتر از دو ساعت گفت: با حضور نیروهای شهرداری آبگرفتگی در خیابان نواب صفوی ، میان پشته و جلوی دادگستری انزلی به سرعت رفع شد اما در بخش غازیان با مشکل  در خیایان شهید کلاهدوز و خیابان پشت ستاد نیروی انتظامی مواجه شدیم.

پورقربان تاکید کرد: متاسفانه احداث تصفیه خانه توسط اداره آب و فاضلاب شهری در نقطه خروجی ضلع شمالی خیابان اخترکاویان و در مقابل محلی که شش رشته لوله قطور وظیفه هدایت آبهای سطحی غازیان را برعهده داشتند، باعث شد که آب به کندی از شهر به سمت دریا خارج شود و منطقه غازیان به همین دلیل دچار آب گرفتگی شده بود .

وی افزود: خوشبختانه با تلاش همه نیروهای شهرداری و خدمات شهری و آتش نشانی موفق شدیم در کمتر از دو ساعت نسبت به رفع آبگرفتگی معابر اقدام و شرایط به صورت اولیه بازگردد.

شهردار انزلی با اشاره به اینکه پیش بینی دقیق بارش ها در انزلی به طور کامل امکان پذیر نیست تصریح کرد: چند نقطه از شهر که احتمال بروز مشکل در آنها بسیار بیشتر از سایر نقاط است توسط کارشناسان شهرداری شناسایی شده و در صورتی که بودجه پیش بینی شده در شورای مصوب شود یقینا سایر نقاط شهر هم در برنامه ریزی برای لوله گذاری جهت هدایت اب های سطحی قرار خواهد گرفت.

پورقربان با اشاره به اینکه مشکل آب گرفتگی معابر در برخی نقاط   شهر مربوط به گذشته و ناشی از  عدم دقت لازم در اجرای شیب خیابان هاست، تاکید کرد: متاسفانه در برخی از نقاط شهر شیب سطح معابر یکسان نسیت و موجبات آبگرفتگی در آن نقاط را پدید می آورد اما لایروبی  ها می تواند دلیلی بر تلاش های بی وقفه همکارانمان در شهرداری انزلی باشد که جای تقدیر دارد چون اگر این مقدار لایروبی انجام نمی‌شد امروز مشکلات بیشتری به وجود می آمد .

شهردار بندرانزلی همچنین گفت: متاسفانه در بازگشایی مسیر های آبگرفته و رفع آبگرفتگی وجود زباله و بطری ها در مسیر هدایت آب های سطحی نیز تاثیر داشته که از شهروندان انتظار می رود در این زمینه همکاری بیشتری با شهرداری داشته باشند.

پورقربان تاکید کرد: در لایروبی هایی هم که انجام شده متاسفانه حجم زیادی از زباله ها از داخل انهار و لوله های فاضلاب جمع آوری شد و تنها انتظارمان از شهروندان این است که با شهرداری همکاری متقابل داشته باشند تا دیگر شاهد چنین صحنه هایی نباشیم چون تبعات آن مجددا به شهروندان و شهر برمی گردد.

وی با بیان اینکه شهرداری سالیانه برای جمع آوری و حمل و پردازش زباله ۱۲ میلیارد تومان هزینه می کند تاکید کرد: همواره سعی شده که زباله ها به موقع جمع آوری و پردازش شود و اسناد اقدامات صورت گرفته در خصوص لایروبی و خدمات شهری موجود است .

شهردار بندرانزلی  خاطر نشان کرد: انتطار می رود رسانه ها نیز همواره واقعیت را آنچنان که هست به گوش مردم رسانده و از مسئولان مطالبه گر باشند، من انتقاد های سازنده را با جان و دل می پذیرم و در جهت رفع آن مشکل نیز نهایت سعی و تلاش خود   را   به کار می گیرم اما انتظار داریم رسانه ها علاوه بر انعکاس به موقع مشکلات، منصفانه و سازنده و به دور از هرگونه جناح بندی سیاسی و مسائل حاشیه ای نقد کنند.

بندرانزلی در ۴۰ کیلومتری غرب مرکز گیلان واقع شده و بر اساس آمار منتشر شده پرباران ترین شهر کشور محسوب می شود.

۷۴۷۱/۲۰۰۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.