به گزارش پنجشنبه ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری خوزستان غلامرضا شریعتی شامگاه چهارشنبه در گفت و گو با بخش خبری شبکه دوم سیما بیان کرد: همچنان جریان آب به سمت استان ادامه دارد و از این منظر تحت فشار هستیم اما روزانه برنامه ریزی برای سامانه های بارشی جدید را داریم.
وی گفت: برای ما حفظ جان شهروندان اولویت اول است و از این جهت وظیفه خود می‌دانیم اقدامات احتیاطی لازم را داشته باشیم.
وی گفت: در یک اتفاق نادر رودخانه های دز و کرخه در منطقه الهایی و بامدژ به هم پیوستند و از بستر رودخانه خارج شدند و در 2 طرف جاده اهواز اندیمشک به سمت اهواز آب سرازیر شده است.
استاندار خوزستان افزود: ورودی شهر اهواز از مقطع اندیمشک دچار آب گرفتگی است که البته جدی نیست اما در منطقه الهایی یک باند جاده بسته شده و باند دیگر هم عمدتا ماشین های سنگین تردد می کنند اگرچه تأکید ما بر این است که تا حد امکان از مسیر شوشتر عبور و مرور صورت گیرد.
استاندار خوزستان بیان کرد: تلاش می کنیم تا جایی که امکان دارد این روان آب‌ها را به سمت کارون و تالاب هورالعظیم هدایت کنیم اما این آب در پهنه گسترده‌ای است و با برنامه ریزی های لازم در حال تلاش هستیم شرایط را کنترل کنیم،در عین حال باید احتیاط لازم را هم داشته باشیم.
شریعتی اظهار داشت: ستاد بحران استان اعلام کرده است که زنان، کودکان و افراد سالمند در پنج منطقه عین 2، گلدشت، سادات، سیاحی و سلیم آباد در اهواز که در معرض آسیب هستند منازل را تخلیه کنند اما جوانان باید بمانند تا در تقویت و استحکام سیل بند ها به ما کمک کنند.
وی تصریح کرد:جمعیت ساکن در این پنج منطقه حدود 60 تا 70 هزار نفر می باشند.
استاندار خوزستان بیان کرد: مسیر جریان رودخانه ها در حال کنترل است آنچه که ما را تهدید می‌کرد سرریز شدن کارون بود اما با زدن سیل بندها و کار شبانه روزی آن را کنترل کردیم.
وی ادامه داد: شامگاه سه شنبه در رودخانه کارون مقطع اهواز دبی آب سه هزار و 257 متر مکعب بر ثانیه را مدیریت کردیم و از اهواز گذراندیم و روز چهارشنبه دبی کارون کمی پایین تر آمد و به حدود سه هزار و 100 متر مکعب بر ثانیه رسید اما مسیر کرخه و دز به سمت اهواز نبوده است؛ در واقع مسیر کرخه به سمت حمیدیه و سوسنگرد و مسیر دز در بند قیر به کارون است و از شهرستان باوی به اهواز می رسد.
استاندار خوزستان بیان کرد: تلفیق آب رودخانه های کارون و کرخه باعث شکستن کانال در منطقه عین 2 شده است.
شریعتی افزود: از آن جایی که میزان جریان آب در کارون افزایش پیدا کرده است کشش تخلیه فاضلاب وجود ندارد و فاضلاب در برخی مناطق اهواز پس رفتگی داشته است در ابتدا 28 پمپ، پس از آن 17 پمپ و در نهایت تعداد دیگری اضافه شد تا فاضلابهای اهواز را تخلیه کنند.
وی گفت: مدیر عامل آب و فاضلاب استان تعداد زیادی پمپ مکنده خریداری کرده و وزیر نیرو دستور ارسال پمپ از سراسر کشور به استان را داده است و بر اساس گزارش مدیرعامل آبفا اهواز تا شامگاه چهارشنبه شرایط بهتر خواهد شد.
در پی وقوع سیلاب اخیر در استان منظور پیشگیری از تلفات جانی و مالی 250روستا به صورت کلی و جزیی تخلیه شده اند.
به گفته مدیر کل مدیریت بحران خوزستان تاکنون به 438 واحد مسکونی شهری و 87 هزار واحد مسکونی روستایی خسارت وارد شده است.
7158/6064
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.