به گزارش ایرنا موعود شمخانی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در پی دستور مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروند مبنی بر پشتیبانی همه‌ جانبه این سازمان از ستادهای مدیریت بحران آبادان و خرمشهر به‌ منظور مقابله با حوادث احتمالی ناشی از سیلاب مدیریت بحران 6 روستای در معرض خطر غرب کارون خرمشهر از سوی ریاست ستاد مدیریت بحران این شهرستان به این سازمان واگذار شد.
وی از روستاهای سویتچی 1 و 2، رحمانیه کعبی، رحمانیه فیصلی و سبعه و ام‌ التمن به عنوان روستاهای محول شده به سازمان منطقه آزاد اروند یاد کرد و افزود: بر همین اساس عوامل و ماشین ‌آلات این سازمان با حضور در محل روستاهای مذکور پایش و رسیدگی به وضعیت سیل ‌بندهای این روستاها را در اختیار گرفت.
معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد اروند گفت: چهار دستگاه بیل ‌مکانیکی، 10 دستگاه کمپرسی و چهار لودر همراه با مجموعه‌ ای از عوامل محلی و ستاد مدیریت بحران در حال تقویت و تثبیت سیل‌ بندهای مجاور روستاهای محوله به طول هفت کیلومتر هستند.
شمخانی تصریح کرد: تاکنون تدابیر و اقدامات صورت‌ گرفته در روستاهای مذکور موثر واقع شده و سطح آب بیش از یک متر با سطح سیل‌ بند‌ها فاصله دارد.
وی افزود: احداث سیل‌ بند، تثبیت سیل‌ بند‌ها و ساحل‌ سازی آنها با وجود کمبود زمان و فوریت اصولی انجام شده و انتظار داریم تا در وضعیت افزایش دبی آب مستحکم بمانند.
شمخانی همچنین در خصوص نفوذ آب به روستای سویتچی یک در بامداد امروز گفت: نفوذ آب از محل یک لوله زهکش کشاورزی صورت گرفت که بلافاصله با همکاری عوامل محلی و ستاد مدیریت بحران، نفوذ آب مهار شد.
شمخانی گفت: سازمان منطقه آزاد اروند تا پایان وضعیت بحران در کنار ستادهای مدیریت بحران آبادان و خرمشهر به‌ صورت شبانه ‌روزی و با بسیج تمام توان خود به همشهریان خدمت‌ رسانی می‌ کند.
وی ضمن در خواست همکاری از روستائیان گفت: امیدواریم طبق پیش بینی های انجام شده بعد از روز سیزدهم و چهاردهم فروردین آب فروکش کند و رهاسازی و دبی آب رودخانه کاهش یابد.
روستای ام التمن، ام نوشه، سویتچیه 1، 2 و 3 از روستاهای غرب کارون در 60 کیلومتری شهرستان خرمشهر قرار دارند.
13 روستا در حوزه سه فازی خرمشهر در حاشیه غرب کارون قرار دارند.
7104/6068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.