محمدرضا بشردوست روز جمعه به مناسبت هفته تعاون در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در تلاشیم که تعاونی ها و تعاونگران با کمترین موانع و آسیب ها به تلاش خود برای رسیدن به شکوفایی اقتصادی گام بردارند و به عنوان نیروهای مردمی بتوانند به اشتغال جدید کمک کنند.

وی خاطرنشان کرد: در مسیر پیشرفت و در شرایط حساس کنونی از طریق مردم و با نمادهای مشارکتی مردمی همچون تعاونی ها می توانیم با سلامت و صلابت از فشارها و تحریم های ناجوانمردانه دشمنان   جمهوری اسلامی عبور کنیم و فشارهای اقتصادی را کاهش دهیم .

بشردوست با اشاره به اینکه امسال سال شکوفایی شرکت های تعاونی شهرستان به خصوص مردمی ترین آن شرکت تعاونی توسعه و عمران در شهرستان لاهیجان است ، یادآور شد: در سال گذشته چهار شرکت تعاونی در شهرستان تشکیل شد که از جمله آن شرکت تعاونی توسعه و عمران  لاهیجان بود که این تعاونی نماد بزرگ مشارکت مردمی در اداره شهر و بهره مندی شهروندان از منابع و منافع قابل واگذاری محسوب می شود.

وی تصریح کرد: روند قانونی و اداری و تشکیل مجمع شرکت تعاونی توسعه عمران لاهیجان طی شده و در مراحل آخرین ثبت قرار دارد که امیدواریم این مهم بزودی حاصل شود و شاهد شکوفایی این نماد مردمی در شهرستان باشیم.

رئیس اداره تعاون ،کار و رفاه اجتماعی لاهیجان  اظهارداشت: در شهرستان ۶۰شرکت تعاونی فعال وجود دارد که ۱۱شرکت در بخش توزیعی ، ۳۱شرکت در بخش خدماتی و ۱۸شرکت تعاونی در بخش تولیدی فعالیت می کنند که فعالیت این شرکت های تعاونی موجب حفظ اشتغال پایدار برای ۶۰۰نفر در این شهرستان شده است.

وی گفت: شرکت تعاونی گیلان جوان از شرکت تعاونی های دانش بنیان شهرستان لاهیجان نیز به عنوان شرکت تعاونی برتر استان گیلان درحوزه شرکت های دانش بنیان انتخاب شده است.

وی  افزود: برای شرکت در جشنواره تعاونی های برتر لاهیجان حدود ۶۰ شرکت تعاونی ثبت نام کردند که این امر نشان دهنده پویایی شرکت های تعاونی در این شهرستان است.

بشردوست  یادآور شد: در هفته تعاون برنامه های متنوعی در  لاهیجان از نظر فرهنگی و اجتماعی تدارک دیده شده که از آن جمله می توان به دیدار مسئولان از چند خانواده جانباز و آزاده تعاون و بازدید فرماندار و جمعی از مسئولان از تعدادی از تعاونی های فعال شهرستان و برگزاری همایش تجلیل از تعاونی های برتر در فرمانداری لاهیجان با حضور فرماندار و مدیرکل تعاون استان اشاره کرد.

وی خاطرنشان کرد: در همایش تجلیل از تعاونی های برتر شهرستان که به مناسبت هفته تعاون برگزار شد از شرکت های تعاونی زرین جوجه شمال ، فراز ماکیان ، شرکت حمل و نقل عدالت گستر لاهیجان ،شرکت تعاونی مینی بوس و سواری داران لاهیجان ، شرکت تعاونی دهیاران بخش مرکزی ، شرکت تعاونی مصرف کارکنان بهداری و شرکت تعاونی اعتبار نظام پزشکی لاهیجان به عنوان تعاونی های برتر تجلیل بعمل آمد.

شهرستان لاهیجان  با حدود ۱۶۷هزار نفر جمعیت ۱۵۰تعاونی فعال دارد که فعالیت عمده این تعاونی ها در  بخش کشاورزی ، صنعتی و تولیدی  است.

۶۰۲۹/۲۰۰۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.