سیدامین نجات روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت : هرساله عده‌ای از کشاورزان پس از برداشت محصول برنج ،  اقدام به آتش زدن کاه وکلش مزارع  شالیکاری خود  می کنند که این کار  علاوه بر وارد کردن آسیب‌های جبران ناپذیر به ساختار بیولوژیکی خاک، موجبات آلودگی محیط زیست را نیز فراهم می کند که این اقدام ، مستند به ماده 20 از قانون هوای پاک جرم تلقی شده و مجازات مرتکب از دو تا 80 میلیون ریال جزای نقدی  تعیین شده است .

وی افزود: کاه و کلش در گیلان  غذای زمستانی دام محسوب می شود و بسیاری از  دامداران در مناطق کوهستانی  خریدار این محصول هستند اما برخی همچنان اقدام به سوزاندن  کاه و کلش در مزارع خود می نمایند.

وی  از کلیه کشاورزان شهرستان خواست برای حفظ خاک و جلوگیری از آلودگی محیط زیست، از سوزاندن بقایای محصولات کشاورزی خود جداً خودداری نمایند.

وی همچنین خاطرنشان کرد:پاکسازی گیاه مهاجم سنبل آبی در آبگیرهای شهرستان  لنگرود با توجه به رشد مضاعف این گیاه در فصل معتدل شهریورماه توسط مأموران یگان حفاظت محیط زیست پاسگاه محیط بانی چاف و چمخاله ادامه دارد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان لنگرود افزود:عملیات پاکسازی و جمع آوری گیاه سنبل آبی از اواسط اردیبهشت ماه سال جاری از سوی اداره حفاظت محیط زیست شهرستان در رودخانه های  لنگرود آغاز شد و این عملیات تا اواسط پاییز ادامه خواهد داشت چرا که رشد سریع و فزاینده این گیاه فرصت هیچ گونه غفلتی را نخواهد داد .

وی اضافه کرد: در راستای عدم تکرار بحران سال 1397 شایسته است کلیه متولیان امر با حساسیت به پاکسازی گیاه سنبل آبی از پهنه های آبی شهرستان وارد عمل شده  و به یاری محیط زیست بشتابند.

شهرستان لنگرود  با داشتن بیش از 137هزار نفر جمعیت  دارای  سه بخش مرکزی ، کومله و اطاقور و پنج شهر لنگرود، شلمان ، کومله ، اطاقور و چاف و چمخاله  است.

6029 /6030

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.