رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت آستارا روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: طبق تصمیم و تصویب آخرین جلسه ستاد کمیسیون تعزیرات حکومتی و تنظیم بازار آستارا، برای تشخیص تاثیر بازرسی های ماموزان تنظیم بازار و محکومیت متخلفان اقتصادی، از این پس بر در واحدهای متخلف بنر نصب خواهد شد.

محسن آهنی افزود: با وجود برقراری گشت و کنترل های مستقل و مشترک اداره های صنعت، معدن و تجارت، شبکه بهداشت و درمان و تعزیرات حکومتی در بازار آستارا، مردم همواره به ضعف نظارت ها انتقاد دارند اما با معرفی واحدهای متخلف، این نگاه تغییر خواهد یافت.

وی ادامه داد: بازرسان اداره صنعت، معدن و تجارت شبانه روزی به وظایف خود عمل می کنند و برای کنترل بازار از ظرفیت ناظران افتخاری نیز استفاده می کنیم و در مرداد ماه امسال، یک هزار و ۶۵۵ بار از اصناف و بازار بازرسی شده است.

او بیان کرد: امسال ۲۳۲ پرونده تخلف اقتصادی تنظیم و به اداره تعزیرات حکومتی آستارا ارجاع شده و ۵۶ فقره آن مربوط به مرداد ماه بوده و به ۳۵ پرونده رسیدگی و حکم صادر شده است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت آستارا گفت: آستارا بالاترین سهم سرانه آرد را در استان گیلان دارد اما با توجه به گردشگرپذیر بودن این شهرستان، نانوایان افزایش سهم آرد را خواستارند.

آهنی افزود: با توجه به حجم بالای گردشگران، امکان افزایش سهم آرد آستارا همچنان وجود دارد و البته برای تامین نان مورد نیاز شهرستان، سهمیه آرد نانوایان تعطیل شده را به سهم واحدهای فعال افزوده ایم.

شهرستان گردشگرپذیر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان واقع شده و حدود پنج هزار واحد صنفی در بازارها و بازارچه های آن فعال است.

۷۱۲۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.