به گزارش خبرنگار ایرنا فرماندار آستارا روز یکشنبه در آئین افتتاح این طرح ها گفت: انبارهای نگهداری کالا در مجموع به مساحت چهار هزار متر مربع، ظرف ۶ ماه با ۵۰ میلیارد ریال هزینه ساخته شده، در کل چهار انبار در بندر فعال است.

حسن رستم زاد افزود: کارخانه تولید کیک و کلوچه نیز به مساحت هفت هزار و ۲۰۰ متر مربع، با ظرفیت تولید سه هزار تن در سال، اعتباری بالغ بر ۷۵ میلیارد ریال و اشتغالزایی برای ۲۶ نفر در هر نوبت، ساخته شده است.

وی ادامه داد: باید از موقعیت مرزی آستارا برای صادرات کالاهای تولیدی استفاده شود و کیک و کلوچه های تولیدی این شهرستان، به استان های مختلف عرضه می شود.

ارسلان زارع سرپرست استانداری گیلان نیز در این آئین ها با توجه به محدودیت های منابع درآمد، ارزآوری با صادرات را مهم دانست و از همکاری دولت با بخش خصوصی برای افزایش تولید و صادرات خبر داد.

بندر آستارا با ۶۰ هکتار وسعت، نخستین بندر بخش خصوصی کشور و نزدیک ترین مسیر حمل و نقل بین آسیا، آفریقا و اروپاست و برای تخلیه و بارگیری کشتی‌های ۲ هزار و ۵۰۰ تنی طراحی شده و بعد از تکمیل، یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن از ظرفیت آن با یک اسکله به تخلیه و بارگیری سوخت و مواد نفتی و ۲ میلیون تن به سایر کالاها اختصاص خواهد یافت و ظرفیت پذیرش همزمان پنج کشتی در پنج اسکله را خواهد داشت.

هفته نخست شهریور ماه بمناسبت سالگرد شهادت رجایی و باهنر رئیس جمهوری و نخست وزیر وقت، در حادثه انفجار دفتر نخست وزیری در سال ۱۳۶۰ ، هفته دولت نامگذاری شده است.

 شهرستان آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده و از مبادی مهم صادرات و واردات ایران است.

۷۱۰۵ / ۷۱۲۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.