به گزارش خبرنگار ایرنا محمد حسین امید بعد از ظهر شنبه در حاشیه افتتاح ساختمان ستاد دانشگاه جامع علمی –کاربردی گیلان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ارائه آموزش های مهارتی در محیط کار واقعی از اهداف دانشگاه است.

وی با تاکید بر اینکه دانشجویان این دانشگاه باید با ایجاد اشتغال پایدار در تولید ملی نقش آفرین باشند، تاکید کرد: انتظار می رود اصحاب رسانه در گفتمان سازی آموزش های مهارتی و هدایت دانش آموختگان و خانواده ها به سمت دانش مهارتی به این دانشگاه کمک کنند چرا که معتقدیم دانشگاه علمی و کاربردی می تواند در کاهش نرخ بیکاری به دولت کمک کند .

امید با اشاره به اینکه دانشگاه جامع علمی و کاربردی کارفرما تربیت می کند گفت: در این دانشگاه کسانی تربیت می شوند که با راه اندازی کسب و کارهای کوچک خودشان کارفرما شده و نیازمند پشت سرگذاشتن دوره های کارآموزی مجدد نباشند.

وی با اشاره به اینکه ۷۵ درصداز دانش آموختگان این دانشگاه شاغل هستند گفت: دانش آموختگان دانشگاه های جامع علمی و کاربردی کشور از اشتغال پذیری بیشتری برخوردارند .

رئیس دانشگاه جامع علمی-کاربردی با اشاره به اینکه ۳۸ درصد از شاغلان این دانشگاه شغلشان با درسشان مرتبط است گفت: دو سوم دانشجویان مهارتی کشور در دانشگاه جامع علمی - کاربری هستند.

امید با اشاره به پرداخت تسهیلات با نرخ سود ۲ درصد برای دانشجویان این دانشگاه تا سقف ۵۰ میلیون تومان افزود: با تفاهم انجام شده بین دانشگاه جامع علمی –کاربردی و قرارگاه آموزش ستاد کل نیروهای مسلح گذراندن دوره های مهارتی برای سربازان وظیفه نیز مهیا شده که امیدواریم از مهر ماه امسال این کار نیز آغاز شود.

وی افزود: در مرحله اول اجرای این طرح به موسسه علمی کاربری نیروی انتظامی واگذار شد و در این راستا بخشی از هزینه ها از سوی ستاد کل و بخشی را دانشجو و بخشی از آن نیز تخفیف دانشگاه خواهد بود.

۷۴۷۱/۲۰۰۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.