به گزارش خبرنگار ایرنا ارسلان زارع غروب پنجشنبه در اختتامیه سومین کنگره ملی دستاوردهای علوم ورزشی و سلامت و اولین کنگره ملی مدیریت راهبردی در ورزش در سالن همایش های منطقه آزاد انزلی اظهار کرد:ورزشکاران و قهرمانان ورزشی سرمایه های بی بدیل کشور هستند.

وی افزود:سلامت شهروندان، امید به زندگی ،توسعه ارتباطات و گسترش روابط اجتماعی در بین آحاد جامعه و همچنین حمایت از ورزشکاران و قهرمانان ملی از برنامه‌های جدی دولت تدبیر و امید است.

زارع برگزاری کنگره هایی از این دست را موجب توسعه تفکر ورزشی و امید به زندگی دانست و تاکید کرد: امیدوارم که این پیوندی که در این کنگره در خصوص ورزش و بهداشت وسلامت و درمان با جامعه پزشکی صورت گرفته در توسعه کشور نقش‌آفرین باشد.

سرپرست استانداری گیلان مهمترین شاخص موثر توسعه یافتگی هر جامعه و کشور را ورزش دانست و تاکید کرد: این کنگره با ارزش و اعتبار علمی خوبی با مشارکت پژوهشگران و ارسال مقالات علمی مهم برگزار شد.

وی با بیان اینکه این کنگره نقش مهمی در راستای ورزش سلامت و توسعه اجتماعی استان و کشور دارد افزود: در شرایط امروز با همه مشکلات و تنگناهایی که وجود دارد خوشبختانه کمیته ملی المپیک توانسته زمینه های ارتباطات تعاملی فرهنگی ورزشی خوبی با همه کشورها و مناطق دنیا برقرار کند.

زارع با اشاره به وجود روابط خوب دیپلماتیک سایر کشورها با ایران در حوزه ورزش تصریح کرد: در شرایط تحریم کنونی رابطه خوب و مناسبات ارزشمند و قابل قبولی توسط کمیته ملی المپیک باسایر کشورها ایجاد شده و این ارتباطات یقینا گام مهمی در راستای انتقال فرهنگ ورزشی و ملی ما ایرانیان به سایر مناطق دنیا خواهد بود .

وی با اشاره به کسب مدال های رنگارنگ جهانی و تصاحب سکوهای مختلف بین المللی توسط ورزشکاران ایران در رقابت های مختلف بین المللی تاکید کرد: در دنیای امروز یکی از نیازهای مهم جامعه افزایش شور و نشاط اجتماعی است که یکی از راه های تحقق آن پرداختن و توجه ویژه به ورزش و سلامتی ورزشکاران است.

۷۴۷۱/۲۰۰۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.