به گزارش خبرنگار ایرنا فریبرز خورشیدی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران در اداره بهزیستی آستارا گفت: اورژانس اجتماعی بهزیستی آستارا از سال ۹۵ با ۹ نیرو شامل دو راننده، شش روانشناس و یک مددکار به صورت شبانه روزی در اداره بهزیستی آستارا فعالیت می کند.

وی افزود:  خودکشی، همسرآزاری، معلول آزاری و کودک آزاری از آسیب های رسیدگی شده توسط اورژانس اجتماعی آستاراست و به دلیل نبود فضای مناسب نگهداری افراد آسیب دیده، آسیب دیدگان در صورت نیاز به مرکز اورژانس اجتماعی تالش انتقال داده می شوند.

وی بیان کرد: بیشتر افراد در معرض آسیب های اجتماعی سنین ۲۵ تا ۲۹ سال را شامل می شوند و توسعه خدمات اورژانس اجتماعی، در کاهش آمار خودکشی موثر است.

رئیس اداره بهزیستی آستارا اظهار کرد: این مرکز با هدف مداخله در بحران های فردی، اجتماعی و خانوادگی راه اندازی شده و شهروندان مصادیق خودکشی، همسرآزاری و کودک آزاری را با تلفن ۱۲۳ گزارش دهند تا خاطیان، شناسایی و برای مشاوره و درمان به اورژانس اجتماعی منتقل شوند. 

شهرستان آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع است و در حوزه امور اجتماعی و توانبخشی بهزیستی آن ۶۳۴ خانوار مستمری بگیر تحت پوشش هستند. 
۷۱۰۵ / ۷۱۲۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.