شهرام کرمی در حاشیه مراسم اختتامیه دهمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان به خبرنگار ایرنا افزود: از همه رویدادهای تئاتری حمایت می کنیم اما نقش اصلی در برگزاری اینگونه رویدادهای فرهنگی و بومی، بر عهده مسئولان استانی بوده و نقش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، حمایتی است .

وی خاطرنشان کرد: در کشور ما بیش از ۸۲ جشنواره تئاتری در سال برگزار می شود که عمده این جشنواره ها، جشنواره های تخصصی هستند و اگر مخاطب مردمی هم داشته باشند، برای توجه به حوزه تخصصی هنرهای نمایشی است ولی ویژگی جشنواره لاهیجان، مردمی بودن آن است.

کرمی یادآور شد: بعضی از جشنواره ها مانند شهروند لاهیجان مردمی و مخاطب محور هستند و این جشنواره مخاطبان زیادی را جذب می کند و به عنوان اتفاقی که در رشد فرهنگ و هنر نقش داشته باشد، ارزیابی می شود که امیدوارم برای این نوع رویدادهای فرهنگی در سراسر کشور الگو شود.

وی تاکید کرد: این جشنواره علاوه بر کمک به رشد تئاتر و فرهنگ، حسن دیگری هم دارد و اینکه آثاری که در این جشنواره اجرا شد، مردمی بود و در طول چند روز برگزاری در نقاط مختلف شهر لاهیجان شاهد حضور هنرمندانه نمایش ها بودیم و امیدوارم این جشنواره به الگویی برای تمامی جشنواره های سراسر کشور تبدیل شود.

 دهمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان روزهای ۲۷ ، ۲۸ و ۲۹ مردادماه جاری در هشت مکان شهر لاهیجان به اجرا درآمد و آیین اختتامیه آن، سه شنبه شب در جزیره استخر لاهیجان برگزار شد.

لاهیجان در شرق استان گیلان واقع است.

۶۰۲۹/۲۰۰۷/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.