گزارش روز سه شنبه روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در گیلان به ایرنا حاکیست، آیت الله رسول فلاحتی در دیدار مدیر و معاونان صندوق کارآفرینی امید گیلان، به تمرکز صندوق کارآفرینی امید در روستاها اشاره کرد و افزود: با توجه به شرایط به وجود آمده برای مهاجرت نکردن روستائیان به شهرها از اینکه در راستای اشتغالزایی در روستاها متمرکز شده اید، خوب است.
امام جمعه رشت با بیان اینکه بعضی از آسیب های اجتماعی و حاشیه نشینی در شهرها معلول مهاجرت روستائیان به شهرها است، تصریح کرد: بسترهای عمرانی برق، گاز، راه روستایی و … در بیش از ۹۰ درصد روستاهای گیلان فراهم است و باید برای اشتغالزایی در روستاها برنامه ریزی کرد.
آیت الله فلاحتی هجوم بی رویه زمین خواران به روستاها را تهدیدی برای گیلان دانست و بیان کرد: گیلان مورد طمع زمین خواران، جلگه خواران و کوه خواران واقع شده و به لحاظ عوامل مختلف روستائیان مجبور به فروش زمین خود می شوند.
وی با تاکید بر تقویت بنگاه های کوچک تولیدی خاطرنشان کرد: بنگاه های کوچک زوبازده اند و آسیب های آنها کم است.
نماینده ولی فقیه در گیلان خواستار ایجاد رابطه صندوق کارآفرینی امید با بانک ها، جهاد کشاورزی و محیط زیست شد و اظهار کرد: هنوز مردم از فعالیت ها و برنامه های صندوق کارآفرینی اطلاعی ندارند.
آیت الله فلاحتی با اشاره به اینکه صندوق کارآفرینی امید باید برای جوانان کارآفرین تسهیلاتی ایجاد کند، یادآور شد: اگر آموزش های لازم به کشاورزان داده شود می توانند ده ها محصول را در اراضی خود کشت کنند.
وی ادامه داد: متولیان صندوق کارآفرینی امید منتظر مراجعه کارآفرینان نمانند بلکه به دنبال جوانان برای ایجاد اشتغال به ویژه در روستاها بروند.
امام جمعه رشت بر بازرسی و نظارت بر تسهیلات پرداختی توسط صندوق کارآفرینی امید تاکید کرد و افزود: اینکه تسهیلات پرداختی منجر به اشتغال پایدار شود، مهم است.
آیت الله فلاحتی با تاکید بر حمایت جوانان خاطرنشان کرد: حمایت تنها مالی نیست بلکه جوانان نیازمند حمایت های معنوی هستند.
وی حمایت معنوی از تقویت مادی را مهم تر دانست و اضافه کرد: به اراده برای کار و تولید کارآفرینان توجه داشته باشید.
۷۲۹۶/۲۰۰۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.