جمیل حق پرست روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان تعهدات در حالی پرداخت می شود که منابع مالی ناشی از وصول حق بیمه ها در استان گیلان در شرایط خوب تنها حدود ۷۰ درصد این هزینه ها را پوشش می دهد. 

وی اظهار داشت: تامین اجتماعی در دو بخش تعهدات کوتاه مدت از جمله حمایت‌های درمانی در موارد بیماری، بارداری، حوادث و غیره، پرداخت کمک هزینه ازدواج، مقرری بیمه بیکاری، هزینه پروتز و ارتز و … و تعهدات بلندمدت از جمله پرداخت مستمری‌ های بازنشستگی، از کارافتادگی کلی و جزئی، مستمری بازماندگان و … خدمات ارائه می‌ دهد.

وی با تاکید بر لزوم اطلاع رسانی از خدمات تامین اجتماعی به مردم و افزایش آگاهی آنها از دستاوردها و تلاش های انجام گرفته، خاطر نشان کرد: طی شش سال فعالیت دولت تدبیر و امید و با توجه به سیاست ها و برنامه های اجرایی برای فراهم کردن معیشت بهتر بازنشستگان و سایر گروه های مستمری بگیران ، میزان پرداختی های تعهداتی استان گیلان از ۶۳۳ میلیارد تومان در سال ۹۲ به بیش از یک هزار و ۸۱۰ میلیارد تومان در سال ۹۶ و افزون بر ۸۱۰ میلیارد تومان در سه ماهه اول سال جاری افزایش یافته است. 

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان بیان داشت: افزایش ۲۰۰ درصدی میزان پرداختی حداقل مستمری ها و رشد ۵۳ درصدی تعداد مستمری بگیران در تعهدات بلندمدت و بالا رفتن جمعیت بیمه شدگان در تعهدات کوتاه مدت در کنار افزایش تعداد و ارقام پرداختی به مقرری بگیران اصلی ترین عوامل این رشد است. 

وی با بیان این که سازمان تامین اجتماعی یک سازمان بیمه گر اجتماعی است، اضافه کرد: ماموریت اصلی سازمان تامین اجتماعی پوشش کارگران مزد و حقوق بگیر به صورت اجباری و صاحبان حرف و مشاغل آزاد به صورت اختیاری است.

 وی اظهار داشت: بر اساس قانون این سازمان یک نهاد عمومی غیردولتی است که بخش عمده منابع مالی آن از محل اخذ حق بیمه ها با مشارکت بیمه شده و کارفرما تامین می شود و متکی منابع دولتی نیست، به همین دلیل دارایی ها و سرمایه های آن متعلق به اقشار تحت پوشش در نسل های متوالی است و نمی تواند قابل ادغام با هیچ یک از سازمان ها و موسسات دولتی و غیردولتی باشد.

حق پرست با بیان این که تکیه گاه اصلی تامین اجتماعی مشارکت سه جانبه کارفرمایان، بیمه شدگان و دولت در عرصه های مختلف سیاستگذاری ، تصمیم گیری های کلان و تامین منابع مالی است، تصریح کرد: اصول و مبانی بیمه گری سازمان به نحوی تنظیم شده که بین اهداف اصلی آن با نظام اقتصادی کشور همسویی کامل وجود دارد به گونه ای که از یک سو رونق فعالیت های تولیدی و صنعتی موجب افزایش جمعیت تحت پوشش بیمه اجتماعی و تقویت منابع مالی این سازمان می شود و از سوی دیگر پوشش بیمه ای کارگران به افزایش اطمینان خاطر، ایجاد امنیت روحی و سلامت جسمی و در نهایت ارتقاء بهره وری نیروی کار منجر می شود.

بر اساس آخرین آمار، تامین اجتماعی استان گیلان افزون بر ۴۱۷ هزار بیمه شده اصلی دارد.

۷۲۸۶/۲۰۰۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.