محمدعلی عباس زاده وحید روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هم اکنون 849 نفر از زنان این استان زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.
وی افزود: بانوان به عنوان سرمایه های انسانی بخش عظیمی از تعاملات اجتماعی جامعه را به خود اختصاص داده اند.
وی اظهار داشت: بر این اساس با توجه به لزوم حضور موثر بانوان در اجتماع، تامین اجتماعی به عنوان یک حق اساسی به همه افراد تعلق می گیرد و در این قاعده زنان نیز از آن بهره مندند.
مدیرکل تامین اجتماعی خراسان شمالی زنان خانه دار را سرمایه های ارزشمندی دانست که بسیاری از موفقیت های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و معنوی را برای جامعه و خانواده ها به ارمغان می آورند.
عباس زاده وحید افزود: زنان خانه دار به دلیل عدم اشتغال در مشاغل دولتی یا خصوصی از بیمه ای برخوردار نیستند، همین امر سازمان تامین اجتماعی را بر آن داشت تا با در نظر گرفتن طرح بیمه زنان خانه دار آینده روشن برای بانوان در جامعه رقم بزند.
وی با بیان اینکه هم اکنون تمرکز این سازمان بیمه ای زنان خانه دار و دانشجویان هستند گفت: امیدوار هستیم که این سازمان بیمه ای در آینده تمامی شهروندان را که پوشش هیچ نوع بیمه ای نیستند در راستای امنیت و آسایش خانواده آنان را زیر پوشش قرار دهد.
مدیرکل تامین اجتماعی خراسان شمالی بر نهادینه شدن فرهنگ بیمه ای در جامعه تاکید کرد و افزود: بیمه زنان خانه دار می تواند امنیت اجتماعی این قشر را در آینده فراهم کند.

* 70 درصد خدمات الکترونیکی
عباس زاده وحید با بیان اینکه 70 درصد ارائه خدمات این سازمان بیمه ای به افراد زیر پوشش الکترونیکی است اظهار داشت: هم اکنون در مراکز درمانی ملکی این سازمان دفترچه نیز حذف شده است و خدمات به بیمار با کد ملی ارائه می شود.
وی افزود: تا اواخر امسال تمامی دفترچه های درمان حذف خواهند شد و تمامی خدمات الکترونکی به بیماران ارائه می شود و در این خصوص اقدامات لازم در زمینه آماده سازی بسترها انجام شده است.
عباس زاده وحید گفت: با ارای طرح نسخه الکترونیکی پرونده الکترونیکی بیمار نیز در اختیار پزشک قرار می گیرد که این طرح سال ها راکت مانده بود.
عباس زاده وحید با بیان اینکه 110 هزار بیمه شده این سازمان بیمه ای هستند اظهار داشت: 15هزار و 700 نفر مستمربگیر این سازمان هستند و همچنین یکهزار و 148 نفر نیز بیمه بیکاری دریافت می کنند.
در هفت شعبه، 3 کارگزاری و سه مرکز اقماری به بیمه شده های استان خدمات ارائه می دهند.
خراسان شمالی با جمعیت 864 هزار نفری 110 هزار بیمه شده تامین اجتماعی دارد.
3007/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.