مدیرکل بنیاد شهید گیلان با اشاره به وجود دو هزار و 693 آزاده گیلانی، اضافه کرد:‌ آزادگان گیلانی 6 درصد آزادگان کشور را تشکیل می‌دهند.

به گزارش ایسنا – منطقه گیلان، عبدالله پاکاری در نشست صمیمی آزادگان سرافراز با نماینده ولی فقیه در استان گیلان و امام جمعه رشت، 26 مرداد سال 69، سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی را برگ زرین دیگری در تاریخ پرافتخار ایران دانست و اظهار کرد:‌ 26 مرداد یوم‌الله انقلاب است.

وی افزود: آزادگان در طول سال‌های دفاع مقدس دلیرانه جنگیدند و در دوران اسارت نیز با تاسی به مکتب عاشورا و پیروی از صبر اسرای کربلا مقاومت کردند و ندای اسلام‌خواهی و حق‌طلبی انقلاب را به گوش جهانیان رساندند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان تصریح کرد: اگر امروز عزت و اقتدار و امنیت و آرامش بر کشور حاکم است به واسطه خون‌های پاک و مطهر شهدا و ایثار و مجاهدت رزمندگان بوده و ملت ایران خود را مدیون این عزیزان می‌داند.

پاکاری با بیان اینکه 85 درصد آزادگان ایرانی در دوران دفاع مقدس رزمنده بودند، گفت: براساس آمار و اطلاعات موجود 90 درصد آزادگان ایرانی در زمان اسارت مجروح بودند که نشان می‌دهد تا آخرین لحظه مقاومت کرده و هرگز تسلیم محض نبودند.

وی مجاهدت آزادگان را یک مجاهدت مضاعف دانست و متذکر شد:‌ آزادگان از یک طرف در میدان رزم مجاهدت کردند و از طرف دیگر با مجاهدت در اردوگاه‌های رژیم بعثی صلابت و اقتدار جمهوری اسلامی را به نمایش گذاشتند.

این مقام مسئول با اشاره به وجود دو هزار و 693 آزاده گیلانی، اضافه کرد:‌ آزادگان گیلانی 6 درصد آزادگان کشور را تشکیل می‌دهند. همچنین 27 نفر از آزادگان در دوران اسارت و 14 نفر بعد از آزادی به شهادت رسیدند. استان گیلان در مجموع 170 آزاده شهید و متوفی دارد.

مدیرکل بنیاد شهید گیلان با بیان اینکه امروز آزادگان در عرصه‌های علمی و اجتماعی و اجرایی منشا اثر و خدمت برای نظام هستند، خاطرنشان کرد:‌ امسال مراسم بزرگداشت آزادگان 26 مرداد با مشارکت تشکل‌های ایثارگری در همه شهرستان‌های استان برگزار خواهد شد.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.