به گزارش خبرنگار ایرنا، احمد رضی روز سه شنبه در نشست شورای دانشگاه گیلان که با حضور آیت الله رسول فلاحتی امام جمعه رشت و نماینده ولی فقیه در استان گیلان برگزار شد، افزود: تحریم، فرصتی برای دانشگاهیان است تا علاوه بر نشان دادن تخصصشان، آن را به سمت حل مسایل جامعه برده و زودتر به دانشگاه ارزش آفرین برسیم.

وی با بیان نقش و جایگاه دانشگاه و دانشگاهیان در جامعه اظهار داشت: در دانشگاه تخصص های مختلفی در حوزه های علوم انسانی، هنر، مهندسی و غیره وجود دارد که می تواند در رفع مسایل و مشکلات جامعه کمک کننده باشد، البته انتظارست تا همکاری ها با دانشگاهیان تقویت شود.

رضی با تاکید بر این که دانشگاه بایستی در مسایل مختلف از جمله در بخش صنعت و در حوزه اجتماعی شامل حاشیه نشینی و طلاق نقش آفرین باشد، تصریح کرد: در دانشگاه گیلان برای نقش آفرینی در این عرصه ها، نسبت به راه اندازی کانون های شکوفایی  و خلاقیت، واحدهای فناوری، شرکت های دانش بنیان و ... اقدام شده است.

رئیس دانشگاه گیلان با بیان این که علم و دانش بایستی در اختیار رفع مشکلات جامعه باشد، خاطر نشان کرد: آن چیزی که امروز بسیار اهمیت پیدا کرده، علمیست که در اختیار حل مسائل جامعه قرار گیرد که در فرهنگ دینی ما به علم نافع مشهور است.

وی با اشاره به فرمایشات رهبری در جمع دانشگاهیان تصریح کرد: رهبری در سخنانشان بسیار تاکید کردند که ارکان مختلف جامعه از صنایع، مدیران اجتماعی و ... اگر مشکلی دارند به دانشگاه ها عرضه کنند و دانشگاه ها نیز در حل تخصصی مسایل جامعه توجه داشته باشند و به طور خاص نیز از صنعت نام بردند. 

امام جمعه رشت امروز ( سه شنبه) از پژوهشکده گیلان شناسی و پروژه های خیرساز دانشگاه گیلان نیز بازدید کرد.

بر اساس آخرین آمار، هم اکنون حدود ۱۷ هزار دانشجو در رشته‌های مختلف مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در دانشگاه گیلان مشغول به تحصیل هستند؛ این دانشگاه دارای افزون بر ۵۶۰ عضو هیات علمی است.

۷۲۸۶/۲۰۰۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.