مدیرکل گمرک آستارا گفت: کد اختصاصی گمرک منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا صادر شده است و پس از تکمیل سایر زیرساخت ها، فعالیت رسمی آن در آینده ای نزدیک آغاز می شود.

به گزارش ایسنا – منطقه گیلان، رسول امیدی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مجوزهای مربوطه برای ایجاد و راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا صادر و ساختمان آن در محوطه بندر جانمایی، احداث و افتتاح شده است.

وی با بیان اینکه کد گمرک جمهوری اسلامی ایران برای این منطقه صادر شده است، ادامه داد: ایجاد زیرساخت های اینترنتی و مخابراتی از الزامات فعالیت این منطقه می باشد که تاکنون محقق نشده است.

وی با بیان اینکه فعالیت رسمی آن در آینده ای نزدیک آغاز می شود، افزود: پس از تکمیل سایر زیرساخت ها، گمرک منطقه ویژه اقتصادی آستارا پس از گمرک زمینی با کد اختصاصی فعالیت خواهد کرد.

امیدی در بخش دیگر سخنان خود به فعالیت گمرک در پایانه ریلی بین المللی آستارا – آستارا اشاره کرد و توضیح داد: در حوزه ریلی با کمبودهای بسیاری مواجه هستیم و همه تعهدات طرف آذربایجانی نسبت به فعالیت گمرک در این حوزه، انجام نشده است.

وی اضافه کرد: حجم مبادلات کالا در این پایانه در چهار ماه نخست سالجاری، نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد 20 درصدی دارد که با تکمیل سایر زیرساخت ها، این ظرفیت افزایش می یابد.

مدیرکل گمرک آستارا از افزایش تردد مسافر از گمرک مرز زمینی این شهرستان سخن گفت و یادآور شد: افزایش قدرت خرید اتباع آذری مهمترین دلیل این افزایش است و آنها بیشتر مایحتاج روزمره خود را از آستارای ایران خریداری می کنند.

وی در بخش پایانی سخنان خود خاطرنشان کرد: خروج کالاهای اساسی از این مرز به حداقل رسیده است و در مقایسه با سایر گمرکات کشور، در مقوله قاچاق کالا با کاهش قابل توجه مواجه هستیم.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.