به گزارش ایرنا، سردار قاسم رضایی روز پنجشنبه در حاشیه سفر به ماکو و در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بیش از 90 درصد از مرزهای شرقی، غربی، شمالی و جنوبی کشور با توجه شرایط خاص هرکدام از این مرزها، توسط مرزبانان مدیریت می شود.
وی در ادامه با بیان اینکه ایران حدود یکهزار و 755 کیلومتر مرز مشترک با 15 کشور خارجی دارد، اضافه کرد: در تمامی این مرزها و در کنار نیروهای سپاه در برخی از مرزهای کشورمان، مرزبانان با تاکتیک های گشت و کمین و با انجام مطلوب وظایف قانونی خدمت می کنند.
فرمانده مرزبانی ناجا به تلاش مرزبانان برای کاهش تلفات جانی و مالی در درگیرهای مرزی شرق و غرب کشور اشاره و بیان کرد: قاچاق و ترددهای غیرمجاز مرزی باعث درگیری در مرزها می شود و درگیرهای امسال در بخش شرارت های مرزی نسبت به سال قبل چهار تا 5 برابر افزایش یافته است.
فرمانده مرزبانی ناجا در سفر به ماکو همچنین از پایانه مرزی، گمرک بازرگان و پست های کنترل مرزی مرزبانی در مرز بازرگان بازدید و در جریان آخرین اقدامات انجام یافته در مرز بازرگان برای جلوگیری از قاچاق و ترددهای غیرمجاز قرار گرفت.
به گزارش ایرنا ماکو در امتداد مرزهای ایران با کشورهای ترکیه و جمهوری آذربایجان قرار دارد و طول مرزهای جمهوری اسلامی ایران در این منطقه با این کشورها به ترتیب 130 و 140 کیلومتر است.
7132/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.