به گزارش خبرنگار ایرنا حسن رستم زاد روز سه شنبه در کارگاه آموزشی سازمان مردم نهاد بیت الهدی در کانون امام (ره) آستارا افزود: پرداختن صرف به مباحث نظری و درسی، نیروی انسانی کشور را با تهدید جدی رو به رو کرده است و باید منابع فکری کتب آموزشی با هدف توسعه همه جانبه کشور کاربردی شود.

وی ادامه داد: توجه به کار آفرینی، فراگیری و توسعه آموزش های مهارت فنی و حرفه ای در ایجاد اشتغال پایدار نقش کلیدی دارد و ارتقای مهارت شغلی و گسترش آموزش های فراگیر، از مهمترین کارکردهای آموزش فنی و حرفه ای است.

وی بیان کرد: آموزش های فنی و حرفه ای باعث افزایش درآمد و کارآفرینی می شود و مهارت آموزی در بخش های کشاورزی، صنایع تبدیلی و گردشگری آستارا، به تولید ارزش افزوده منجر خواهد شد.

رستم زاد ایجاد اشتغال پایدار و بهبود اقتصاد و معیشت مردم را از راهکارهای مقابله با مهاجرت مردم مرزنشین و مرزدار، به حاشیه شهرها دانست.

وی اضافه کرد: بیکاری به چالش تبدیل شده اما دولت تدبیر و امید برای اشتغالزایی، گام های موثری برداشته است و همه باید در این خصوص احساس مسئولیت کنند.

فرماندار آستارا گفت: نبود مهارت در بین نوجوانان و جوانان از عوامل بیکاری آنهاست و باید برای توانمندسازی آنان، اقدام شود تا بازار کار، نیروهای دارای مهارت را به خوبی جذب کند. 
شهرستان آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان واقع شده و دارای ۱۷ هزار دانش آموز است.

۷۱۰۵ / ۷۱۲۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.